תקשורת ומדיה

פייסבוק וגוגל משלמות ביוקר: כלי תקשורת באירופה יפוצו בעשרות מיליונים על שימוש בתוכן עיתונאי

ענקית הטכנולוגיה שבבעלות אלפאבית הפסידה במשפט בצרפת ותפצה שורת עיתונים במדינה על שימוש בתוכן שלהם. במקביל: פייסבוק תשלם מיליוני ליש"ט מדי שנה על שימוש בתוכן עיתונאי של שורת כלי תקשורת בבריטניה 
שרון טל | 
סונדאר וצוקרברג (צילום Pixabay,מערכת ice, פייסבוק)
ענקיות הטכנולוגיה גוגל ופייסבוק שנמצאות בימים אלה תחת זכוכית מגדלת של הרשויות בארה"ב, סופגות מכה נוספת בגזרה האירופית. 
גוגל שבבעלות חברת אלפאבית, הפסידה לאחרונה בהליך משפטי בצרפת, מה שהוביל אותה לחתום על שורת עיתונים מרכזיים במדינה על הסכם זכויות יוצרים לשימוש בתוכן של העיתונים ביניהם: "לה פיגארו"; "לה מונד"; "ליברסיון" ועוד, למשך 3 שנים. הסכומים הרשמיים לא פורסמו, אך צפויים לעמוד על עשרות מיליוני אירו בשנה. 
פייסבוק מצדה סופגת מכה לכיס גם בבריטניה. לאחרונה הודיעה החברה בראש עומד מארק צוקרברג, כי חתמה על הסכם לשימוש בתוכן העיתונאי של כלי תקשורת בולטים בבריטניה, בעלות של עשרות מיליוני ליש"ט מדי שנה. בין כלי התקשורת: "הגארדיאן", "הדיילי מירור"; "אקונומיסט"; "אינדיפנדט" ועוד. 
פייסבוק צפויה להקים מעין פיד חדשות במסגרתו יופיעו מאמרים שונים מהאתרים הבולטים בבריטניה, המהלך צפוי לצאת לפועל בינואר. מדור החדשות של פייסבוק יכלול שילוב של סיפורים מובילים שנבחרו באופן קפדני, לצד סיפורים אחרים שנבחרו באופן אלגוריתמי כדי לשקף את תחומי העניין של המשתמש.
מדובר בברכה של ממש לכלי התקשורת שספגו מכה בשל כוחה הגובר של פייסבוק בשוק הפרסום הדיגיטלי. מדובר בהכנסות של עשרות מיליונים בשנה, שמפצים במידה מסוימת על ההפסדים מפרסום של כלי התקשורת בעידן הדיגיטלי הנשלט ברובו על ידי גוגל ופייסבוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה