בארץ

מדאיג: משאיות עלולות להיכנס לעזה – ללא בדיקה מקדימה של ישראל

לפי דיווח בעיתון "אל ערבי אל ג'דיד", מצרים שוקלת להכניס משאיות עם סיוע הומניטרי דרך מעבר רפיח לעזה, גם מבלי שישראל תפקח על תכולתן
מערכת ice | 
משאיות עם ציוד הומניטרי בעזה (צילום פלאש 90/ מוחמד עטייה)
האם משאיות עם סיוע הומניטרי יוכנסו לרצועת עזה מבלי שישראל תבדוק שאינן מכילות נשק או סיוע אחר לגורמי הטרור? על פי העיתון הקטארי "אל ערבי אל ג'דיד", מצרים מאיימת לאפשר הכנסת משאיות כאלה דרך מעבר רפיח.
לפי הפרסום, המצרים שוקלים שלא להעביר את המשאיות במעבר ניצנה, שם מפקחת ישראל על תכולתן. זאת, בשל הטענה המצרית שישראל מעכבת בכוונה את כניסת המשאיות בתואנה של בדיקה קפדנית, אך בפועל משתבשת הגעת הסיוע ההומניטרי בזמן למרות הצורך הדחוף של תושבי הרצועה.
בזמן הפסקת האש בין ישראל לחמאס שאפשרה את שחרור עשרות מהחטופים, נכנסו לרצועת עזה מדי יום לרצועה כמאתיים משאיות עם סיוע הומניטארי, וזאת בנוסף לארבע משאיות דלק ומשאיות גז בישול. גם אמש, לאחר שנסתיימה הפסקת האש, נמשכה כניסת הסיוע וכחמישים משאיות נכנסו לרצועה. היום (שבת) נכנסו לרצועה כמאה משאיות עם סיוע הומניטרי ובנוסף נכנסו שתי משאיות עם דלק.
 
לפי פרסום הערב ב"וואלה", ארה"ב לוחצת על ישראל להגדיל בחזרה את כמות הסיוע ההומניטארי שנכנסת לרצועה, לאותה רמה שהיתה במהלך הפסקת האש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה