בארץ

לא רק באר שבע ואשדוד: נהריה הוכנסה למתווה הפיצויים של האוצר

אל הערים שהוכנסו לאחרונה למתווה הפיצויים המורחב של משרד האוצר הצטרפה היום גם העיר נהריה. ראש עיריית נהריה רונן מרלי: "מצאנו את הפתרון החוקי יחד עם הנחיות פיקוד העורף"

מערכת ice | 
משרד האוצר (צילום נתי שוחט פלאש 90 עריכת אייס)
בדיון שנערך בוועדה היום (שלישי), טען ראש עיריית נהריה רונן מרלי כי משרד האוצר לא מעניק סיוע ממשלתי לעסקים בעיר שנפגעו מאחר שלפי הנחיות פיקוד העורף, עסקים מהם ניתן להגיע במקרה חירום למרחבים מוגנים יכולים להמשיך לפעול. עוד טוען מרלי כי בשל העובדה כי הילדים לא הולכים לבתי הספר בימים אלו, ההורים נאלצים להישאר בבית ובכך מתקשים לשמור על יציבות העסק ופרנסתם.
ראש העיר נהריה מרלי הציג את הקושי שאיתו הוא מתמודד מול משרד האוצר ואמר: "אני נכלל ברשימת יישובי קו העימות, 9-0 (ק"מ מהגבול - צ"ז), אבל אמרו לי שאני לא בתוך המתווה של היישובים שבקו העימות. למה? כי איך האוצר מפרש את המתווה? מותר לי ללמוד רק במרחבים מוגנים, אז אני לא יכול להביא ילדים, רק 8, אז אין מה להביא. כתוצאה מכך, ההורים נשארים בבית לשמור על הילדים".
בתגובה לדבריו של מרלי אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אמרתי שאתה בפנים, ואמרתי את זה פומבי, אתם בפנים. נביא לכאן את נציגי פיקוד העורף. אצלך המרחק לא מהווה גורם יותר. אתה בפנים. יכולים לבוא עם כל מיני פרשנויות, לא נקבל את זה. אתה תהיה בפנים, אחרת גם אני עולה לנהריה".
בהמשך הישיבה, לאחר בחינה מחודשת של ההנחיות המצטברות של פיקוד העורף ביחס לעיר נהריה, ובזכות הלחץ שהופעל מצד ועדת הכספים, גם בעלי עסקים בנהריה יזכו לפיצוי מלא על אובדן הכנסות עקב המלחמה. בוועדה החליטו להכיר בכך שיש בעיר נהריה הפסקת פעילות ולאפשר לעסקים בעיר הגשת תביעות ב"מסלול אדום" (פיצוי לנזק עקיף הנגרם בעקבות המלחמה). מרלי הודיע לוועדה כי "מצאנו את הפתרון החוקי יחד עם הנחיות פיקוד העורף לעיר נהריה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה