בארץ

"בטח היא לסבית מסריחה": אלימות נגד להט"ב ברמת גן

תושבת ר"ג שהתעמתה בשבת עם גבר על רקע דגלי גאווה בבית ספר, הותקפה מילולית ליד בנה. בתגובה ערכו פעילי גאווה הפגנה מול ביתו - והוא תקף אותם ואיים עליהם ועל בית הספר. ראש העיר: "מי שחושב שהוא בטהרן, יגלה שיש לנו מלאי של דגלי גאווה"
מערכת ice |  3
מצעד הגאווה (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, shutterstock)
הומופוביה ברמת גן הובילה לתקריות אלימות ולהפגנה מול ביתו של אחד התושבים במהלך השבת, ולהחלטה של ראש העיר להציב מאבטחים בבית ספר.
אתמול (שבת) הגיעו אם ובנה לפינת החי בביה"ס המתמיד. בדרכם החוצה, נתקלו בגבר ושתי נשים שהביעו זעזוע מדגל הגאווה שנתלה בכניסה לבית הספר. היא תהתה מה הבעיה שלהם עם הדגל, ואחת הנשים השיבה בתגובה: "בטח היא לסבית מסריחה", ולבנה אמרו: "כדאי לך להיות הומו, אמא שלך אוהבת אותם".

האישה צילמה את השלושה ופרסמה את סרטון התקרית בקבוצת וואטסאפ של תושבי השכונה. הסרטון הגיע לידיו של סגן ראש העיר, רועי ברזילי, ששיתף את הסרטון בפייסבוק וכתב: "'לסבית מסריחה', 'כדאי לך להיות הומו', 'אם תפרסמי, אני אדאג למרר לך את החיים'. זה מה שקרה לפני כשעה בכניסה לביה"ס המתמיד. שתי נשים וגבר שמתברר לא מסוגלים להשלים עם קיומה של הקהילה הלה״טבית בעיר החליטו לתקוף אותה לעיניי בנה ההמום. האירוע החמור הזה מצטרף לאירועים נוספים על גבול הפסיכוזה ובהם תקף תושב השכונה משפחות להט"ביות. שוחחתי כעת עם האמא שהותקפה (שהיא בכלל סטרייטית) והבהרתי לה שאף אחד לא יאיים עליה בעיר. אני כמובן אינני חושש לפרסם את תמונתו של התכשיט הזה. כל מי שמכיר אותו או את האחרים מוזמן לספר לנו עליו".
תושבי השכונה שזיהו את הגבר החליטו לארגן הפגנה ספונטנית של יחד עם פעילי להט"ב מול ביתו. לדברי אחד המפגינים, הגבר ירד אליהם, צרח והשתולל, שבר את הדגל שלהם, תקף אותם ואיים עליהם ועל בית הספר. הוא הגיש תלונה במשטרה נגד הגבר ובנו על תקיפה.
ראש העיר כרמל שאמה הכהן התייחס לתקרית בפוסט בפייסבוק שלו: "במהלך השבת עודכנתי על עוד תושב חשוך שהעיר הערות להטובופוביות ואיים… להבנתי הוא רק איים אבל דאגתי שמחר ימתינו לו מאבטחים חמושים ולגבי הפצת השנאה אתם כבר יודעים ומכירים את המדיניות וזה מה שיהיה גם הפעם. מי שדגל גאווה אחד גרם לו להתנהג כאילו הוא בטהרן ולא בר"ג יגלה בקרוב שיש לנו מלאי של דגלי גאווה, פחי צבע של כל צבעי הקשת, מברשות, צבעים ובעיקר רוח שלא ניתן לשבור".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כרמל הפכת את העיר מרמת גן לרמת המתרומם
    עמית רומם 09/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין לנו כלום נגדם אבל חאלס עם על הדגלים , וכל העלהום נשבר ממך וכל הפרובוקציות שלך . בחרנו בך , לצערי אשתי צדקה טעינו טעות חמורה . פתחת לנו מתחת לבית עסקים שעובדים 24 שעות ביממה בלי יכולת לנוח דקה . לנו אין אפשרות לעבור דירה , אבל תבין מה אתה גורם
    סגור
  • 2.
    כרמל שאמה שיתף פעולה עם הלהטביזציה של רמת גן
    אחד שנמאס לו 09/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עיר פקוקה, עמוסה ומסריחה. תכנון עירוני מזעזע. עיר שהיא אחות תאומה לבני ברק המסריחה. זאת עיר חרדית וזאת עיר להטבאקיסטאנית. התאוריה החרדית והתאוריה הקווירית --- דתות שקר.
    סגור
  • 1.
    כרמל שאמה אתה לא ראש העיר שלי.
    מאיר 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כרמל שאמה אני בחרתי בך אלוהים יסלח לי על הטעות אתה לא ראש העיר שלי.
    סגור