בארץ

גלית דיסטל: "חיות ומיארה מציתות אש ורוצות משבר חוקתי"

שרת ההסברה גלית דיסטל מהליכוד אומרת בריאיון ל-ice כי: "לאסתר חיות ולגלי בהרב מיארה מתנגדי הרפורמה מקשיבים מאוד ואם שתיהן היו קוראות להרגעת הרוחות כמו שרה"מ נתניהו עשה ואם שתיהן היו קוראות לשבת ולדבר או מכוונות לסוג של רוגע זה היה קורה תוך שניה"
דוד זולדן |  7
גלית דיסטל אטבריאן (צילום יונתן סינדל פלאש90)
אחרי יריית הפתיחה של המשך החקיקה בדמותה של עילת הסבירות שעברה ברוב מכריע ובעקבותיה החרפת המחאה מצד מתנגדי הרפורמה - יש בממשלה מי שמפנים אצבע מאשימה ולא רק לעבר נציגי האופוזיציה. בריאיון ל-ice מסמנת שרת ההסברה גלית דיסטל את מי שלדעתה תופסות צד מובהק בוויכוח הפוליטי ומבעירות את מדורת הפופולריות שלהן: "אני יודעת שאסתר חיות מודעת לכוח שיש לה על הבייס מקרב מתנגדי הרפורמה. היועמ"שית גלי בהרב מיארה מודעת לכך שהיא ואסתר חיות הן כוכבות הרוק של הבייס".
נדמה שחיצי הביקורת מצד הימין מופנים בעיקר כלפי נציגי האופוזיציה בעוד שבהבל פיהן של חיות ומיארה ניתן להנמיך את הלהבות אבל האם בפועל איננו רואים שהן פועלות ההיפך?       
"אני יודעת שאסתר חיות מודעת לכוח שיש לה על הבייס מקרב מתנגדי הרפורמה. היועמ"שית גלי בהרב מיארה מודעת לכך שהיא ואסתר חיות הן כוכבות הרוק של הבייס. והבייס כבר לא שם על הנבחרים שלו. הם הרי מזלזלים בלפיד, הם מזלזלים במיכאלי, גנץ הוא ברירת מחדל אבל לאסתר חיות ולגלי בהרב מיארה הם מקשיבים מאוד ואם שתיהן היו קוראות להרגעת הרוחות כמו שרה"מ נתניהו עשה ואם שתיהן היו קוראות לשבת ולדבר או מכוונות לסוג של רוגע זה היה קורה תוך שניה".
האם להערכתך, היועמ"שית מיארה והנשיאה חיות שותפות פעילות במאבק לעצירת הרפורמה ואולי גם להפלת ממשלת ימין?  
"חיות ומיארה לא פועלות להרגעת המצב ועושות זאת מתוך כוונת מכוון. להיפך, הן מציתות את האש, הן מחממות את השטח והן רוצות משבר חוקתי".
האם את מודאגת מהחרפת המחאה והשלכותיה על המשך החקיקה? 
"אני משוכנעת שאנחנו ננצח, אני משוכנעת שכבר ניצחנו. היתרון הדמוגרפי שלנו הוא התבהלה שלהם. הם צריכים להבין שאנחנו לא במשחק סכום אפס מולם, הם צריכים להבין שאין לנו שום דבר נגדם".
מה יש לך לומר למי שחוששים שהרפורמה תפגע באורח חייהם הליברלי?
"אנחנו לא מתערבים באורח החיים הליברלי שלהם ולא נכנסים להם לצלחת, לא רוצים לעשות אותן שפחות, לא רוצים להחזיר את ישראל לאיראן, הכול בסדר, אנחנו רוצים שוויון, רוצים דמוקרטיה ובמבחן הדמוקרטיה כבר ניצחנו וזאת האמת".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ממש אבל ממש סתומה
    מ. גולן 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מנצחת? עם שני פירסי אופיר וטמטום מהלך? תראי מה קורה בליכוד. את חברת לאגף הכהניסטי מישחיסטי בליכוד. אצלך הגזען העילג אמסלם הוא סמל החוכמה. עם את חוברת? קרעי, גולן, ועוד המה נמושות דוסיות מהספסלים של הליכוד. כבר היום ברור שלא תמשיכי להבחר בליכוד. גם עציץ בלי מדפסת הוא בסופו של דבר עציץ.מבחילה.
    סגור
  • 6.
    איזו אישה דוחה, חבל שנכנסה לפוליטיקה וגרמה לנזק מיותר (ל"ת)
    פשוט מיותרת 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    דיסטל
    קלוטילד 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הממשלה מטורללת גן דיסטל
    סגור
  • 4.
    אישה מטורפת עם קבלות! קיצונית ורעה,כשתגיע השעה כוחות
    יא קוקו 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הביטחון כולם יתמכו בבית המשפט.
    סגור
  • 3.
    גלית נגמר תשעה באב, גלית דיסטל חזרה לשפוך רעל
    ליאור 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק לפני יום היא קישקשה על ואהבת לרעך כמוך ועל הבנה למחנה השני ושיחקה אותה כאילו היא מתונה שרוצה להילחם הקרע בעם. והנה שניה אחרי, היא חזרה לשפוך את הרעל הרגיל שלה. עוד דבר בניגוד לגייס של הליכוד, מתנגדי ההפיכה לא מעריצים אף אחד ולא פועלים בגלל אישיות כזאת או אחרת. מה שמניע אותם זה אמונה בדמוקרטיה עם הפרדת רשויות ובית משפט עצמאי וחזק. זה משהו שגלית דיסטל וחבריה מנסים לרסק. הם רוצים שלא יהיו שוום מגבלות על הקואליציה ושהקואלציה תעשה מה שבא לה. זה לא דמוקרטיה ובדמוקרטיה יש גם מגבלות על הרוב.
    סגור
  • 2.
    גדרה
    דני 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניצחתם בקרב את העם שלנו , לא במילחמה. . אין סיבה להרגיע
    סגור
  • 1.
    מאיפה באה הכלומניקית הזאת?
    g 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו לעבוד בזבל זה גדול על המטורללת הנבערת הזאת.
    סגור