בארץ

גלית דיסטל-אטבריאן: "דודי אמסלם הוא המהפכה הנאורה"

שרת ההסברה התייחסה לדבריו של פרופ' עילם גרוס ממכון ויצמן, אשר לטענתו סורב, בפעם הראשונה בחייו, להיכנס למעבדות הפיזיות הלאומיות של ארה"ב בשיקגו והאשים את הרפורמה המשפטית
מערכת ice |  9
גלית דיסטל (צילום ויקיפדיה)
פרופ' עילם גרוס ממכון ויצמן, טען אמש (שבת) כי בפעם הראשונה בחייו נמנעה ממנו כניסה למעבדות הפיזיקה הלאומיות של ארה"ב. לטענתו, כניסתו ל"פרמילאב" שליד שיקגו נמנעה ממנו בעקבות הרפורמה המשפטית.
שרת ההסברה, גלית דיסטל-אטבריאן, התייחסה היום לדבריו אלו של פרופ' גרוס בפוסט ארוך שהיא פרסמה בחשבון הטוויטר שלה. כך היא כתבה: "מאחורי הסיפור הקטן הזה מסתתרת אמת גדולה שחשוב להציף: פרופ' עילם גרוס כותב פוסט דקה לפני טיסה לארה"ב, בו הוא מבהיר לאומה שהאמריקאים מסרבים להכניס אותו למעבדת פרמילאב בגלל, ובכן, דודי אמסלם.
וכך טען הפרופ': 'שר האטום', ש'מתלונן על קיפוח', הוא האשם בכך שישראל מדורגת כעת כמדינת עולם שלישי ובגלל שהיא מדורגת כמדינת עולם שלישי - נשללת ממדען מחונן כמו הפרופסור הזכות להיכנס למעבדות המחקר של העולם ראשון. אלא שמהר מאוד התברר שהאמריקאים לא שללו את זכות הכניסה שלו למעבדה בגלל שאמסלם עושה תנועות עם הידיים אלא בגלל מדיניות בטחון שדה שנהוגה שם כבר למעלה משלושה עשורים, שיש אמריקאים שלא קוראים להם אמסלם שגם כן מתלוננים על כך שהם אינם מורשים להיכנס ושהוא כנראה גם לא מילא את הטפסים כמו שצריך.
זה הסיפור הקטן. הנה האמת הגדולה: ישראל אכן עלולה להיתפס ביום מין הימים כמדינת עולם שלישי אבל לא בגלל הדודי אמסלמים אלא דווקא בגלל אנשים כמו פרופסור גרוס. בארה"ב יש היום אפס סובלנות כלפי גזענות על בסיס מוצא אתני או על בסיס צבע עור. ואנשים כמו פרופסור גרוס מזכירים לעולם עד כמה ישראל ראקציונרית יחסית לשאר מדינות המערב בכל מה שקשור לגיוון חברתי.
למעשה, מתרחש בישראל תהליך הפוך יחסית לשאר המערב: אם פרופ' אמריקאי לבן היה מאשים בפוסט לפני טיסה איש ממשל שחור בכך  שעצם נוכחותו בתפקיד בכיר מדרגת את ארה"ב כמדינת עולם שלישי- הוא היה מסולק מתפקידו, מסולק מהמטוס ואחרי שיימינג חברתי חוצה מפלגות היה מוצא את עצמו (בתסריט הטוב) מככב בקבוצת תמיכה של גזענים בסיכון.
הדיפולט הנפשי של הפרופסור שבצבץ בטקסט ובסאבטקסט היה ברור: מרוקאי נחות כמו אמסלם מדרדר את יוקרתה של ישראל. האמת הפוכה: מדען בכיר ששבוי בסטראוטיפים גזעניים מדרדר את מעמדה של ישראל כמדינה חופשית, נאורה וליברלית פשוט כי הוא נתקע מנטאלית בשנות ה-60. אבהיר בקצרה: פרופסור עילם הוא הריאקציה החשוכה. דודי אמסלם הוא המהפכה הנאורה".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    כל מטורפי הליכוד "נאורים" לעומת הפרופסורים והאנטליגנטים (ל"ת)
    אריק 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    מה את אומרת?
    דרעקלפיד 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכי את ויבואן הפלאשמורה לעזעזל
    סגור
  • 4.
    גלית צודקת!
    sdlgkfjskgkgsd 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה לעשות שהאמת צורבת לשבט הלבן - אז הוא נאחז בעליונות תרבותית מומצאת יש-מאין... האמת הפשוטה: התרבות המזרחית עולה על האשכנזית בכל פרמטר - רק ייקח לאמת הזו זמן לצוף... בעוד מספר דורות המיוט האשכנזי הקר יהיה זיכרון עיוועים. נכדינו כבר יחיו בישראל מזרחית נאורה חמה יהודית ודמוקרטית, עם דגש על ערכי משפחה והרבה חום ורגש במשפחה.
    סגור
  • 3.
    בושה
    מלך 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזו כתבה מתחת לכל רמה! וזו שרה בישראל.. בושה!!!
    סגור
  • 2.
    חולה
    א.צ 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם דודי אמסלם מייצג נאורות , את אפילו יותר חולה ממה שחשבתי. ה' ישמור , לאן הממשלה הזדונית הזאת מובילה אותנו . ולא לא , אני לא אנרכיסטית או פריבילגיית, אני דרומית שחורה ממשפחה מרובת ילדים והממשלה הזאת מחסלת את כל מה שטוב במדינה , גברת דיסטל היא דוגמא עלובה של זה.
    סגור
  • I test my case (ל"ת)
    גלית דיסטל אטבריאן 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אטבריאן
    עיני נץ 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני כמזרחי סולד!! מהשימוש התדיר של הגב׳ הזאת בעניין העדתי. די. נמאס. הפרופסור הנכבד וכל אדם הגיוני מבין מה הסיבה לדירדור ביחסים עם ארה״ב. ללא כל קשר למוצאו של אמסלם או רוטמן או לוין, השינוי שאותו הם מחפשים במערכת המשפט הוא כזה שמדינות מערביות יצאו נגדו. ארה״ב יוצאת נגד כל משטר ובכל מקום בו יש פגיעה בדמוקרטיה. לא מעניין אותם אם אמסלם מרוקאי או אטבריאן פרסית.
    סגור
  • בעבר האמנתי שאחרי 50 דורות
    tre 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יתמזגו המזרחיים באומה, עכשיו כבר לא. אין סיכוי. רגשי הנחיתות ישארו גם 99 דורות. בוודאי כל עוד קיימת מפלגה על בסיס עדתי
    סגור
  • טוב נו ..
    ציון 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האמת שלפעמים אנשים גזענים לא מודעים לגזענות שלהם
    סגור