בארץ

מועצת החלב נגד הצו של סמוטריץ': שוקלת עתירה לבג"ץ

לאחר מספר גינויים והבעת התנגדות לצו המבטל את המכס על יבוא חלב מחו"ל, במועצת החלב שוקלים לעתור לבג"ץ נגד החלטתו של סמוטריץ' בנושא. החלטה סופית בנושא תתקבל מחר בבוקר
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לפני ימים ספורים בלבד הודיע שר האוצר סמוטריץ' כי הוא מבטל את דמי המכס על יבוא חלב במטרה להילחם ביוקר המחייה. אף שהבשורה התקבלה היטב בקרב הקמעונאים, בהם איתן יוחננוף, במועצת החלב וההנהגה החלקאית לא ממש חשבו שמדובר בבשורה משמחת.
היום (שבת) מתברר כי ייתכן והמצב יחריף. על פי דיווח חדש של כתבת חדשות 13, עינב קרנר, מועצת החלב תחליט מחר בבוקר אם לעתור נגד הצו של השר לבג"ץ.
כאמור, לאחר הפצת הבשורה, בקרב החקלאים גינו את ההחלטה. יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח, אמר: ״החתימה החד צדדית על הצו המסיר את המכס ופותח את ייבוא החלב הניגר הינה פעולה תקדימית ולא אחראית ובעיקר כניעה לרשתות השיווק והיבואנים שכן אין כלל מחסור בייצור חלב בישראל. ההחלטה בעלת השלכות רוחב אדירות העלולות לפגוע בחקלאי הישראלי המתיישב בפריפריה, מחזיק אדמות סמוכות לגדר הגבול ומשתתף במאמץ הלאומי לשמירה על בטחון המזון. המהלך המתעדף את החקלאי הפולני על זה הישראלי מייצר חוסר יציבות בתקופה מאתגרת מאוד לחקלאות הישראלית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היה לי בלגן עם גבינות
    כן מועצת החלב 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגבינה שלי קבל עובש הגבינה צעובה שלי קבל עובש פעם הבא אדיף לקנות תוצרת חוץ מוצרי חלב התוצרת הארץ תמיד יש ריקול בטח ביגלל שה מעלים את מחיר של מוצרי חלב זה עומד ארבה זמן בה מקרר ובה שמש בטח יש ריקול ואוד לא מפקחים על המחירים הממשלה לא לא אחפת לעם כמה הציבור ישלם בה גדול
    סגור