כסף וצרכנות

האיחוד החקלאי תוקף את סמוטריץ': "פופוליזם חסר אחריות"

כך נכתב בהודעה ששיגר האיחוד: "הודעתו המדהימה של השר סמוטריץ' על ביטול המכס לייבוא חלב ניגר, היא פופוליזם חסר אחריות שאין בינה ובין הורדת יוקר המחיה דבר. לצערנו שר האוצר קיבל החלטה המנוגדת למציאות, מנוגדת להמלצת שר החקלאות ומצביעה על כך שהשר מעדיף את טובת הטייקונים ולא את טובת הצרכנים"
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הודיע היום (חמישי) כי הוא מבטל את המכס בשיעור של 40% על חלב מיובא ובכך מאפשר יבוא של חלב נוזלי ללא הגבלה/ באיחוד החקלאי הגיבו בזעם להחלטה הזו.
כך נכתב בהודעה ששיגר האיחוד: "הודעתו המדהימה של השר סמוטריץ' על ביטול המכס לייבוא חלב ניגר, היא פופוליזם חסר אחריות שאין בינה ובין הורדת יוקר המחיה דבר. לצערנו שר האוצר קיבל החלטה המנוגדת למציאות, מנוגדת להמלצת שר החקלאות ומצביעה על כך שהשר מעדיף את טובת הטייקונים ולא את טובת הצרכנים. כולם יודעים שבישראל לא חסר חלב. בהחלטתו, הפר שר האוצר הסכם חתום לפיו לא לייבא חלב ניגר, ואף לפצות את המחלבות על הפער במחירי היצור. הוא אף מוסיף חטא על חטא בכך שאינו דורש מהיבואנים למכור את החלב במחיר המפוקח. מדובר בחציית גבול וחיסול ענף החלב ופגיעה בפריפריה.
לדברי ירון סולומון, ראש מחלקת התיישבות בתנועת כפרי האיחוד החקלאי: "המחלבות והחקלאים כבר ויתרו מספיק בשנים האחרונות ובחודשים האחרונים פשטו מחלבות וחקלאים רגל בעקבות צעדים חסרי אחריות של שרי האוצר והחקלאות של 'ממשלת השינוי'. לצערנו, השר סמוטריץ' ממשיך להתרשל בטיפול ביוקר המחיה. ההתייקרויות של מוצרי המזון אינם גזירת גורל והם נובעים מאזלת היד של הממשלה שמצד אחד גורמת לעליה במחירי המזון ומצד שני מעשירה את קופת הטייקונים".
בתנועת איחוד החקלאי מזהירים מפני קטסטרופה שמתרגשת עלינו בתקופה הקרובה- יותר ויותר חקלאים מתמוטטים ופתיחת המשק ליבוא חסר אחריות משיאה תוצאה הפוכה והיא עלייה במחירי התוצרת החקלאית.
לדברי עו"ד דודו קוכמן, מזכ"ל האיחוד החקלאי: "אם לממשלה באמת אכפת מיוקר המחיה, הגיע הזמן שתישא בנטל ועליה לשים את היד בכיס ולהוריד את המע"מ על המוצרים המפוקחים. אין מדינה בעולם שגובה 17% מע"מ על מוצרים מפוקחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה