בארץ

ביום השנה ללבנון השנייה: צה״ל עצר ניסיון פגיעה במכשול הגבול

כוחות צה״ל זיהו אותם באופן מיידי והשתמשו באמצעים על מנת להרחיקם; זהות החשודים  לא ידועה
מערכת ice | 
גבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
מצה"ל נמסר היום (רביעי) כי מספר חשודים התקרבו לגדר הגבול עם לבנון וניסו לחבל במרחב המכשול. כוחות צה״ל זיהו אותם באופן מיידי והשתמשו באמצעים על מנת להרחיקם. זהות החשודים  לא ידועה. "צה״ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל ופגיעה בגדר הגבול" נאמר בהודעה. 
האירוע מגיע ביום השנה ה-17 לחטיפת חללי צה"ל אודי גולדווסר ואלדד רגב ז"ל - שהביאה לפריצתה של מלחמת לבנון השנייה. בנוסף, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי לנאום היום, על רקע יום השנה לחטיפה.
 
ביום ראשון נחשפה בגלי צה"ל תקרית חריגה במיוחד שקרתה בשבוע שעבר באזור מנרה שבגבול לבנון: עשרות חשודים, רובם חיילים בצבא לבנון, ומספר פעילי חיזבאללה - חצו את קו הגבול לשטח ישראל. כך מפרסם הבוקר לראשונה הכתב הצבאי, דורון קדוש. התקרית אירעה ביום רביעי האחרון, בזמן עבודות שצה״ל ביצע במרחב רכס רמים.
 
החיילים הלבנונים שחצו את הגבול היו חמושים ועל מדים. בצה״ל העדיפו לנקוט זהירות, נמנעו משימוש באמצעים לפיזור הפגנות, וניסו לפתור את התקרית דרך ערוצי הקישור מול כוח יוניפי״ל.
רק כעבור עשרים דקות, שבהן הלבנונים נשארו בשטח ישראל וסירבו להתפנות - האירוע נפתר, והם חזרו לשטח לבנון. התקרית החריגה מצטרפת לשורת אירועים נוספים בגבול לבנון בחודשים האחרונים, בהם עמדת חזבאללה שהוקמה בשטח ישראל בהר דב - וטרם פונתה מהמקום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה