בארץ

שר החינוך מוציא את פורום המשפחות השכולות ממערכת החינוך

השר יואב קיש טוען כי פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלשתיני מבזה את חיילי צה"ל, ומתכוון לערוך שימוע לפני שיוציא אותו ממסגרת התוכניות החיצוניות בבתי הספר. הפורום: ""אין השוואה בין חיילי צה"ל ובין המחבלים"
מערכת ice | 
יואב קיש (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
שר החינוך יואב קיש מתכוון להפסיק את פעילותו של "פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלשתיני" במסגרת מערכת החינוך, בטענה של ביזוי חיילי צה"ל והשוואתם למחבלים.
"ישראל היום" פרסם כי השר קיש יזמן לשימוע את ראשי הפורום לפני שיוציא אותו ממערכת גפ"ן לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך, בעקבות אי-עמידה בתנאי סף לפיהם תופסק התקשרות עם ספקים של תוכניות חינוך חיצוניות הכוללות "ביזוי והשפלה של צה"ל, חיילי צה"ל, חללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה".

בתגובתו לעיתון אמר השר קיש בין היתר: "בעבר אושרו השתתפותן של תוכניות המובלות על ידי ארגונים שאינם עולים בקנה אחד עם הערכים שאותם משרד החינוך מוביל. המשרד בהובלתי לא יאפשר פגיעה בכוחות הביטחון ופעילות מהסוג הזה באף מוסד חינוכי".
בפורום המשפחות השכולות הגיבו: "אין השוואה בין חיילי צה"ל ובין המחבלים. הארגון טוען שכאב המשפחות המאבדות את יקיריהן בגלל הסכסוך הוא כאב נורא שאין לו מרפא, ללא קשר לנסיבות מותם".
כזכור, אמש התקיים דיון סוער בוועדת החינוך של הכנסת, שעסק בהשכרת שטח בכפר הנוער בן שמן לטובת קייטנה של ארגון שמטרתו ליצור שיח מאחד בין ישראלים לפלסטינים שנפגעו מהמציאות הפוליטית. ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית הזהיר שלא יאפשר לקייטנה לקרות.
"אני מגיע ליום הראשון של הקייטנה ומפוצץ לכם אותה", אמר ח"כ כהן. "נגיע עשרה חברי כנסת, ונאחל בהצלחה לכוחותינו שיהרגו כמה שיותר מחבלים וכמה שפחות חפים מפשע". ח"כ גלעד קריב מהעבודה השיב לו: "אתם הופכים את הציונות ללאומנות, לא יעזור לכם. ערכי החינוך הממלכתי, ערכי מגילת העצמאות והערכים של כפר הנוער בן שמן - הם אלו שבסופו של דבר יבטיחו את העתיד הציוני. בריונים".
 
בתגובה לאיומיו של ח"כ מילבצקי לשלול את תקציב כפר הנוער, אמר ח"כ עופר כסיף: "העבר הבעייתי של חנוך מילביצקי כולל תקיפה מינית, גם שלי. אחרי זה הוא התנצל ואמר שהוא חשב שרציתי שינעל אותי בחדר, יחסום אותי בגופו וילפות לי את הידיים כך שלא אוכל להתנגד'". אחר כך הוא צעק לעבר ח"כ מיליבצקי: "לך תאנוס עוד אחת". וזה השיב לו: "תומך טרור עלוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה