בארץ

לא רוצה לעזוב את הארץ: כלבת הים יוליה נצפתה בשרון

יוליה צצה לראשונה לחיינו לפני שבועיים כאשר הגיעה לחוף הים ביפו; מאז הגיעה לתל־אביב, לבת־ים ולפלמחים
מערכת ice | 
כלבת הים יוליה (צילום טוויטר)
אחרי כמעט שבוע שנעלמו עקבותיה, כלבת הים הנזירית הים-תיכונית הנדירה יוליה נצפתה הבוקר (חמישי) בחוף באזור השרון. על פי רשות הטבע והגנים, כלבת הים עלתה על החוף, נחה למספר דקות ואז חזרה לים. 
ד"ר מיה אלסר מארגון דלפיס, המובילה את מחקר כלבי הים בישראל, אמרה כי התיעוד מהיום מראה כי יוליה בריאה ובמצב טוב. דווח ב-ynet כי פקחים של רשות הטבע והגנים סורקים את החוף שבו נצפה לאחרונה כדי לראות אם תחזור כדי לשמור עליה.
יוליה צצה לראשונה לחיינו לפני שבועיים כאשר הגיעה לחוף הים ביפו. מאז הגיעה לתל־אביב, לפלמחים, לבת־ים והיום לאזור השרון.
כלב ים הנזירי הים-תיכוני הוא אחד היונקים הנדירים ביותר בעולם. מדובר במין כלב הים עם האוכלוסייה הקטנה ביותר מבין כל כלבי הים בעולם. הוא נמצא בסכנת הכחדה, ואוכלוסייתו כוללת רק כמה מאות פרטים בוגרים.
כלב ים נזירי ים-תיכוני הוא כלב הים היחיד שהסתגל לחיים בימים טרופיים וסובטרופיים. הוא פעיל ביום ובלילה וצד בשעות הגאות. חוש השמיעה שלו אינו מפותח, אולם חושי הראייה, ריח ומישוש מפותחים למדי. במים עכורים, נעזרים כלבי הים הנזיריים בשפמם לצורך התמצאות.
בבגרות הוא צומח עד לכ-230–280 ס"מ. הם מגיעים לבגרות מינית בגיל ארבע. משקלו הממוצע של זכר הוא 320 ק"ג ומשקל הנקבה 300 ק"ג. צבע פרוותם הוא חום או אפור כהה ובטנם לבנה. תוחלת חייהם הממוצעת נעה בין 20 ל-25 שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה