בארץ

השר בן גביר עלה להר הבית בידיעתו של רה"מ נתניהו

הבוקר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עלה להר הבית בפעם השנייה מאז תחילת כהונתו. בן גביר עלה להר הבית בידיעתו של רה"מ נתניהו, ואמר לעיתונות: "אנחנו בעלי הבית כאן"
מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
הבוקר (ראשון) השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עלה להר הבית בפעם השנייה מאז תחילת כהונתו. בן גביר עלה להר הבית בידיעתו של רה"מ נתניהו, ואמר לעיתונות: "אנחנו בעלי הבית כאן". עלייתו להר מגיעה באיחור קל ליום ירושלים, אז נמנע מלעלות למקום הקדוש.
בן גברי הוסיף ואמר: "צריך לזכור את האחים שלנו בנגב ובגליל. בתקציב הקרוב חייבים להשקיע שם. ירושלים היא הנשמה שלנו, הנגב והגליל הם הנפש שלנו. אנחנו חייבים להשקיע ולפעול שם, להיות בעלי הבית גם בנגב ובגליל. הבסיס לכך הוא התקציב", כך לפי ynet.
כצפוי, היו אלו שהתנגדו למהלך של בן גביר, בהם משרד החוץ הירדני שגינה: "עלייתו של השר לביטחון לאומי הישראלי להר הבית ומתחם אל אקצא היא הפרה של קדושת המקום, זהו צעד פרובוקטיבי שיש לגנות. זוהי עליית מדרגה מסוכנת המהווה הפרה בוטה של החוק הבין־לאומי ושל הסטטוס קוו בירושלים והמקומות הקדושים".
בן גביר לא היה היחיד לעלות להר. ביום חמישי לפני מצעד הדגלים עלו חברי הכנסת יצחק וסרלאוף, אריאל קלנר, עמית הלוי. אותם ליוותה רעייתו של בן גביר, אילה. גם הצעד הזה גונה על ידי ירדן. השרים וחברי הכנסת עלו להר הבית ימים ספורים לפני ההצבעה על תקציב המדינה. סיעתו של בן גביר טרם החליטה אם להצביע או לא כאות מחאה על כך שלא מועברים כספים למשרדים כפי שציפו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה