בארץ

חוק ביטול ההתנתקות עבר בקריאה שניה ושלישית ברוב מכריע

בתום דרמה לילית והכרעה היסטורית רבת השלכות ו-17 שנים אחרי ההתנתקות מחבל עזה וצפון השומרון מליאת הכנסת אישרה באופן סופי בקריאה שניה ושלישית את ביטול החוק האוסר על יהודים לשהות ביישובי צפון השומרון
דוד זולדן |  1
תוכנית ההתנתקות - כפר דרום (צילום דובר צה"ל)
חוק ביטל ההתנתקות שמבטל את האיסור לשהות בצפון השומרון עבר היום בלילה שבין שני לשלישי בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, ואושר באופן סופי. 
מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שניה ושלישית את חוק ההתנתקות. 31 חברי כנסת תמכו בחוק מול 18 שהתנגדו. על פי ההצעה שהוגשה ייקרא החוק מעתה ואילך: "חוק ההתנתקות והפיצויים לנפגעיה" במקום "חוק יישום תכנית ההתנתקות".על פי הצעת החוק, בטלים הסעיפים הקובעים איסור כניסה ושהיה בשטח, מניעת כניסה והוצאה מהשטח והם לא יחולו עוד בשטח ממנו פונו היהודים מצפון השומרון במהלך תכנית ההתנתקות באוגוסט 2005.
בדברי ההסבר של החוק הדרמטי ושעשוי לעצב מחדש את מפת הגדה המערבית נכתב: "החוק ליישום תכנית ההתנתקות נועד להכשיר את עקירתם וגירושם של כ-10,000 איש מבתיהם, מפרנסתם וממרקם החיים שלהם במסגרת תכנית ההתנתקות. משאף לא אחת מתכליותיה של תכנית ההתנתקות התממשה, ובשל כך שבמקום תועלת הביאה לנזקים עצומים, מתחדדת תובנת העוול שנעשה לאזרחים שהחוק הכשיר את פינויים ועקירתם".
"על כן מוצע בהצעת החוק לבטל חלקים בחוק יישום תכנית ההתנתקות, ובכך למחוק במידת-מה את הכתם הלאומי והמוסרי שזו הכתימה בבגד יומה של מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמו להקת לוויתנים
    דין הדינה 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו להקת לוויתנים שמתאבדת אל החוף, כך ממשלת ישראל הנוכחית מנווטת את המדינה ואת מיליוני אזרחיה להתאבדות קולקטיבית, והכל בדרכים דמוקרטיות. אז אם זה מה שהרוב רצה והכריע, אין ספק זה מה שמגיע לנו אחרי 75 שנה. ונאום סמוטריץ' משלשום הוא כאין וכאפס לעומת ההשלכות של החוק הזה. אז לכל אלה שהכריעו לטובת חיסול מדינת ישראל, אנא, תעמדו מאחורי הצבעתכם בקלפי ותהיו גאים בהכרעתכם. אל תפילו את האשמה על נאמני מגילת העצמאות והדמוקרטיה.
    סגור