בארץ

ביקורות חריפות על הדחת מפקד מחוז ת"א: "לפטר את בן גביר"

שערוריית הדחת מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד: היועמ"שית תבדוק האם ההדחה חוקית. ח"כ בני גנץ תוקף: "השר בן גביר מבצע טיהור פוליטי. על נתניהו לפטר את בן גביר עוד היום לפני שיפרק את המשטרה ושלטון החוק"
מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, unsplash)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהאב-מיארה, פנתה אמש (חמישי) למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, במטרה לברר האם מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד הודח מתפקידו, או שמדובר בסבב תפקידים.
במידה ומדובר בהדחה על רקע אי שביעות רצונו של השר בן גביר מכך שהמשטרה הכילה את המפגינים, הרי שמדובר באקט לא חוקי ויתכן שייפסל. לפי פרסומים אשד עצמו הופתע מהפרסום על הדחתו ושמע עליה דרך התקשורת.

לפי ההערכות אשד, שהגיע למקום הפיגוע בדיזינגוף אמש, לא יעבור לתפקיד שפורסם באגף ההדרכה, ויעדיף לפרוש מהמשטרה, מאחר ומדובר ב"ירידה בדרגה" ובתפקיד פחות נחשק ומשמעותי יחסית לוותק שלו.
שר המשפטים לשעבר גדעון סער צייץ אמש בטוויטר שלו: "יאיר נתניהו מצייץ ובן-גביר מדיח. מהלך מטורף של קריקטורה של שלטון, שהולך ומתנתק מבני עמו. המענה: להעצים את המחאה!".
שר הביטחון לשעבר בני גנץ צייץ: "בזמן ששוטרי משטרת ישראל נמצאים בשטח באלפיהם - השר בן גביר מבצע טיהור פוליטי של מפקדם. השוטרים בהובלת המפכ"ל עושים בדיוק מה שהם מחויבים לעשות - לפעול בעצמאות ולא לקבל הנחיות פוליטיות מול המחאה. קורא לנתניהו לפטר את בן גביר עוד היום לפני שיפרק את המשטרה ושלטון החוק".
 
מלשכת השר לביטחון לאומי בן גביר נמסר: "מדובר בסבב מינויים מתוכנן מראש ולא מדובר בהדחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה