בארץ

רחצה בהפרדה מגדרית? גפני מתכנן מהפכה ברשות הטבע והגנים

ממשלת נתניהו בעוד הצעת חוק שנויה במחלוקת. יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני הגיש הצעת חוק להסדרת שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים ומעורר זעם בקרב החוגים הליברלים 
דוד זולדן | 
משה גפני (צילום אתר הכנסת)
ח"כ משה גפני, הניח על שולחן הכנסת עם חברי מפלגתו, סגן השר אורי מקלב וח"כ יעקב אשר, הצעת חוק שנויה במחלוקת ושעשויה לעורר עליו את ספסלי האופוזיציה. ההצעה: הסדרת שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים במעיינות ובשמורות טבע של רשות הטבע והגנים. לפי הצעת החוק, שפורסמה לראשונה ע"י ישראל היום, לפחות 15 אחוזים משעות הרחצה של האתרים הללו יתקיימו בהפרדה.
גפני נשען על רעיון שעלה בשנת 2020 ברשות הטבע והגנים ובמרכזו לקיים פיילוט של שעות רחצה נפרדות בשמורת הטבע עין צוקים. גפני מבקש לשכלל את הרעיון ולהבשילו לידי הצעת חוק. משרד המשפטים הקפיא בזמנו את היוזמה משום שלא היה ברור מקור הסמכות של הרשות לקיים רחצה בהפרדה מגדרית. במשרד המשפטים טענו גם כי רחצה נפרדת עלולה לפגוע באוכלוסיות אחרות. האם כעת כאשר משרד המשפטים נשלט בידי ממשלת ימין - חרדים התוצאה תהיה אחרת?
לפי הצעת החוק של גפני בכל מקום רחצה של רשות הטבע והגנים יקבעו שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים. למרבה האירוניה, הקואליציה קבעה שדווקא גפני יעמוד בראש צוות להכנת חוק איסור הפליה, שיקבע כי הפרדה מגדרית באירועים ציבוריים למגזר החרדי והדתי לא תיחשב הפליה.
בדברי ההסבר לחוק נכתב כי בישראל יש לפחות 20 אחוזים מהאוכלוסייה מכל הדתות, שמטעמי דת נמנעים מרחצה במקומות שאין בהם שעות רחצה נפרדות. בעקבות כך נמנע מאוכלוסייה זו לבקר ולרחוץ באתרים. כך, לפי ההסבר, אוכלוסיות אלו מופלות. עוד נכתב שההפליה מתעצמת, שכן מדובר באתרים ששייכים למדינה, שבפועל לא מאפשרים לאוכלוסיות לבקר ולהשתמש בהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה