בארץ

ההחלטה של מירי רגב צפויה לעלות מיליארדי שקלים למדינה

שרת התחבורה מירי רגב נכנעה לדרישתו של שר השיכון יצחק גולדקנופף בנוגע להפסקת עבודות הרכבת בשבת, המהלך יעכב באופן משמעותי את התקדמות הפרויקט, דבר שעשוי להיות בעל השלכות כלכליות דרמטיות על המשק

מערכת ice |  2
מירי רגב (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
יממה לאחר ששרת התחבורה מירי רגב נעתרה למכתב ששלח לה שר השיכון יצחק גולדקנופף בדרישה לעצירת עבודות הרכבת בשבת, וכעת המשמעויות נחשפות. לפי הערכות עצירת העבודות בשבת עלולה להסב נזק של מיליארדי שקלים למשק הישראלי ולפגוע באופן קשה בפריפריה.
כאמור עצירת העבודה תאט באופן משמעותי את קצב העבודה של מאות העובדים (חלקם הגדול כלל לא יהודים) דבר שיוביל לנזקים כבדים יחד. בשנה וחצי האחרונות הרכבת הגישה מעל 80 בקשות שונות לביצוע עבודות בשבת, כאשר בכל אחד מהמקרים מדובר על עבודות בהן פועלים בין 200–400 עובדים.
כאן המקום לציין שלמעשה המשרד שנותן אישורי עבודה בשבת נמצא בזרוע העבודה של משרד הכלכלה, תחת סמכותו של השר ניר ברקת. מנגד, גם משרד התחבורה יכול לבקש לעצור את העבודות בעצמו. בעבר התבטאה רגב בעד עצירה של עבודות בשבת לטובת התחשבות בציבור החרדי, אך בקדנציה הקודמת שלה כשרת התחבורה לא נעצרו עבודות על פרויקטי תשתית בשבת.
כזכור במכתב, שנשלח גם לשר האוצר סמוטריץ' ולשרים נוספים בממשלה, הביע גולדקנופף את מורת רוחו על העבודות בשבת: "הובא לידיעתי כי מתקייימות עבודות בשבת על ידי רכבת ישראל, במסילות ת"א בין מחלף רוקח למחלף ההלכה, שאינן עונות להגדרה של פיקוח נפש".
גולדקנופף המשיך: "למיטב הבנתי, עבודות אלו הינם כתוצאה מההסכמים שנחתמו על ידי ממשלות קודמות. בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגות הליכוד ויהדות התורה סוכם כי עבודות אלו יופסקו", כתב - ודרש: "לא נוכל להשלים עם המשך מצב זה, ואני מבקש את התערבותך הדחופה בנידון לצורך ביטול ההסכמים הנ"ל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממתין לרגע שיהיה כמו באירן........
    דרומי 01/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שתהיה חובה לחבוש שטריימל ביום יום ברחוב
    סגור
  • 1.
    לא יאמן...ישר לחשכת ימי הביניים
    אורי 01/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    תתכוננו עוד גזירות דתיות סטייל איראן בדרך
    סגור