בארץ

אחרי ראש אמ"ן חליוה: מפקד 8200 עומד להכריז על פרישה מצה"ל

פרישת הבכירים באגף המודיעין נמשכת: שבוע לאחר הפרישה של ראש אמ"ן האלוף חליוה, נדמה שגם מפקד יחידת 8200 תא"ל יוסי שריאל מתכנן להודיע על פרישה מתפקידו 
מערכת ice |  1
אלוף אהרון חליוה (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
למעלה מ-11 חודשים מאז השבת השחורה וגם היום אפשר לומר בפה מלא שאחד האחראיים למחדל הוא אגף המודיעין. לפני חצי שנה ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הכריז על פרישה מצה"ל. לפני שבוע, נערך טקס החלפתו ובנאומו חליוה לקח אחריות עצמית ובקשת סליחה על אסון השביעי באוקטובר.
כעת על פי חשיפה של וואלה, נראה שאחרי חליוה מסתמן שגם תא"ל יוסי שריאל מפקד יחידה 8200, מתכנן להודיע במהלך השבועות הקרובים על סיום תפקידו ופרישה מצה"ל.

מראשית ימיה של המלחמה מלבד הביקורת על חליוה, הושמעה גם ביקורת נגד ראש חטיבת המחקר תא"ל עמית סער ומפקד 8200 תא"ל שריאל, בטענה שלא סיפקו מידע מודיעיני אשר מתריע על המתקפה הרצחנית של מחבלי החמאס. 
האלוף חליוה, סיכם את תחקירי אמ"ן בנוגע למחדל המודיעיני ואמר כי אלו: "מטלטלים, מייסרים וכואבים, אבל יש בהם כדי ללמוד על תהליכים ופערים על מנת למנוע כישלון דומה בעתיד".
בדומה לחליוה, גם ראש חטיבת המחקר תא"ל סער סיים את תפקידו בשל מחלה, חודשים בודדים לאחר פרוץ המלחמה. לפי שעה נראה שגם תא"ל שריאל עומד להודיע על סיום תפקידו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפרוש לפנסיה ?? מעל בתפקידו, שיעמוד למשפט וישב בכלא, (ל"ת)
    אחת מהעם 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור