בארץ

אל ג'זירה - הסוף? זו ההחלטה הדרמטית של היועצת המשפטית לממשלה

היוע"שית גלי בהרב מיארה אישרה את החוק הנוגע לסגירת ערוצי אל ג'זירה בישראל, והוא צפוי לעלות כבר בישיבת הקבינט הקרובה. הצווים האפשריים שיופקו הם הוראה לסגירת המשרדים בישראל, חסימת הגישה לאתרי האינטרנט של גוף התקשורת ועוד
מערכת ice | 
אל ג'זירה (צילום shutterstock)
סאגת סגירת ערוץ החדשות הקטארי ממשיכה: לאחר עיכובים רבים בנושא, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה אישרה היום (חמישי) את החוק הנוגע בסגירת ערוצי אל ג'זירה בישראל, והנושא צפוי לעלות בישיבת הקבינט הקרובה – כך פורסם בכאן 11.
הצווים האפשריים שיופקו הם הוראה לסגירת המשרדים בישראל, חסימת הגישה לאתרי האינטרנט של גוף התקשורת, וכן הוראה להפסיק לשדר את הערוץ בשפות הערבית והאנגלית באמצעות ספקי תכנים ישראליים. נזכיר כי התנגדותה של היועצת המשפטית נבעה משום שלא ניתנה לערוץ זכות שימוע לפני החתימה על הצו.
 
נזכיר כי לפני כחודש מליאת הכנסת אישרה סופית את הצעת החוק החדשה – מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה או בשמה הפחות רשמי "חוק אלג'זירה". הצעת החוק עוסקת בכך שבמידה ורה"מ בנימין נתניהו ישוכנע כי תכנים המשודרים בערוץ זר בישראל הפוגע באופן ממשי בביטחון המדינה, שר התקשורת, שלמה קרעי יקבל הרשאה מרה"מ ומהקבינט או הממשלה, להורות על מספר פעולות אכיפה נגד הגוף. 71 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 10 שהתנגדו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה