בארץ

מרב מיכאלי: "אין דבר כזה להבטיח לחרדים סביבה נקייה מנשים"

יום האישה הבינלאומי מתכתב עם סוגיה בוערת שעל סדר יום הציבורי ויו"ר מפלגת העבודה מבהירה שגיוס חרדים מבחינתה - לא בכל מחיר
דוד זולדן |  1
מרב מיכאלי, יצחק גולדקנופף (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
יום האישה הבינלאומי קרב ובא ונדמה שהסוגיות הפוליטיות העומדות על סדר היום הציבורי מתכתבות עם יום האישה והמשמעויות הנגזרות ממנו לפחות כשמדברים על תופעת: "הדרת נשים" בהקשר של סוגיית גיוס החרדים הבוערת. יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי אומרת לפני זמן קצר בהקשר זה כי: "אין  דבר כזה להבטיח לחרדים סביבה נקיה מנשים" ובינתיים, לפיד מסרב להתחייב שלא יישב בממשלה שלא  תגייס חרדים: "אם אני רוצה לעשות קואליציה רק עם אנשים שמסכימים אני אעשה אותה עם יש עתיד".
ובאותו הקשר: סקר חדש שנערך על ידי מכון מנו גבע בהזמנת תנועת "פנימה", שמקדמת כבר שנים מתווה לשירות חרדים בצה"ל, מעלה כי ישנו זינוק בתמיכה בגיוס חרדים לצה"ל גם במפלגות החרדיות. לא פחות מ־& ממצביעי ש"ס ציינו כי הם התנגדו לגיוס חרדים וכעת הם חושבים כי צריך לגייסם, וגם 15.8% ממצביעי יהדות התורה סוברים כך. עם זאת, 59.5% ממצביעי ש"ס ו־66.7% ממצביעי יהדות התורה סוברים כי עדיין לא צריך לגייס את החרדים. 14.4% ממצביעי ש"ס ו־17.6% ממצביעי יהדות התורה החזיקו גם קודם למלחמה בדעה כי יש לגייס אם החרדים.
14.4% ממצביעי ש"ס סוברים כי כולם, כולל ערבים, צריכים לשרת בצה"ל או בשירות לאומי, בעוד שאפילו מצביע אחד מיהדות התורה לא הסכים עליה. עם זאת, 15.8% מהמשיבים שהזדהו עם יהדות התורה השיבו כי כמה אלפים יכולים ללמוד בישיבה והשאר צריכים לשרת. 59.5% ממצביעי ש"ס ו־33.3% ממצביעי יהדות התורה השיבו כי כל מי שלומד ברצינות לא צריך לשרת. 50.9% ממצביעי יהדות התורה השיבו כי המצב הנוכחי של פטור לחרדים נראה להם נכון, זאת לעומת 8.3% בלבד ממצביעי ש"ס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש מצב כזה, וזה "מחיר" אפסי לרווח עצום. סתמי כבר. (ל"ת)
    יהודה קפלן 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור