משפט

רומן אברמוביץ' תבע את מזרחי טפחות: היועמש"ית החליטה להתערב

על רקע הסכסוך בין איש העסקים רומן אברמוביץ' לבין בנק מזרחי טפחות שהגיע לשולחן בית המשפט, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי היא החליטה להתייצב בבית המשפט במסגרת התיק המתוקשר ולהביא את עמדתה בנושא. מה הסיבה לכך?
מערכת ice | 
רומן אברמוביץ' (צילום ויקיפדיה, freepik)
על רקע הסכסוך בין איש העסקים רומן אברמוביץ' לבין בנק מזרחי טפחות שהגיע לשולחן בית המשפט, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי היא החליטה להתייצב בבית המשפט במסגרת התיק המתוקשר ולהביא את עמדתה בנושא. כך פורסם הערב (ראשון) ב"כלכליסט".
ההתערבות של גלי בהרה מיארה מגיעה בעקבות עמדתם המקצועית של המפקח על הבנקים ונגיד בנק ישראל, זאת בשל העניין הציבורי הרחב וההשלכות הצפויות על המשק בעקבות ההחלטה.
כזכור, איש העסקים הישראלי רומן אברומביץ׳ וארגון זק"א, הגישו לאחרונה תביעה כנגד בנק מזרחי טפחות, בשל סירובו של הבנק להעביר לטענתם תרומה על סך 8 מיליון שקל לארגון זק״א לטובת פעילותם במלחמה והיערכותם להמשכה. 
בכתב התביעה דורש אברמוביץ לחייב את בנק מזרחי טפחות להעביר את התרומה לאלתר. ע"פ כתב התביעה, הבנק סירב לבקשה בטענה כללית לפיה חשבונו של מר אברמוביץ' חסום בשל הסנקציות שהטילו עליו האיחוד האירופי וממשלת בריטניה, ולכן, לגישת הבנק, לא ניתן לבצע בו שום פעולה שהיא.
לאחרונה, חלה התפתחות דרמטית בתיק, שכן בדיון הראשון בנושא שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ציינה השופטת ירדנה סרוסי כי היא נוטה לאשר את הבקשה של איש העסקים רומן אברמוביץ׳ להעביר את כספי התרומה לארגון זק"א, וההחלטה הדרמטית צפויה לקבל אישור בקרוב.
במשפט ציינה השוטפת כי "האם סביר שהבנק בא ומאמץ סנקציות אירופאיות שאין מחלוקת שהן לא חלות על ישראל? במיוחד במקרה שמדובר בתרומה לעמותה שעוזרת למדינת ישראל בשעתה הקשה? הסירוב הגורף לא סביר״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה