משפט

התביעה של רומן אברמוביץ' נגד מזרחי טפחות: דרמת ענק בביהמ"ש

אחרי שאיש העסקים וזק"א הגישו תביעה נגד בנק מזרחי טפחות בנוגע לסירובו להעביר תרומה על סך 8 מיליון שקל לארגון, חלה תפנית דרמטית בסיפור, כאשר בדיון הראשון בנושא שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ציינה השופטת ירדנה סרוסי, כי היא נוטה לאשר את הבקשה
מערכת ice |  5
רומן אברמוביץ' (צילום ויקיפדיה, freepik)
איש העסקים הישראלי רומן אברומביץ׳ וארגון זק"א, הגישו בשבוע שעבר תביעה כנגד בנק מזרחי טפחות, בשל סירובו של הבנק להעביר לטענתם תרומה על סך 8 מיליון שקל לארגון זק״א לטובת פעילותם במלחמה והיערכותם להמשכה. 
בכתב התביעה דורש אברמוביץ לחייב את בנק מזרחי טפחות להעביר את התרומה לאלתר. ע"פ כתב התביעה, הבנק סירב לבקשה בטענה כללית לפיה חשבונו של מר אברמוביץ' חסום בשל הסנקציות שהטילו עליו האיחוד האירופי וממשלת בריטניה, ולכן, לגישת הבנק, לא ניתן לבצע בו שום פעולה שהיא.
היום (חמישי) פורסם ב"ישראל היום" כי חלה תפנית דרמטית בסיפור, כאשר בדיון הראשון בנושא שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בו ציינה השופטת ירדנה סרוסי, כי היא נוטה לאשר את הבקשה של איש העסקים רומן אברמוביץ׳ להעביר את כספי התרומה לארגון זק"א, וההחלטה הדרמטית צפויה לקבל אישור בקרוב.
במשפט ציינה השוטפת כי "האם סביר שהבנק בא ומאמץ סנקציות אירופאיות שאין מחלוקת שהן לא חלות על ישראל? במיוחד במקרה שמדובר בתרומה לעמותה שעוזרת למדינת ישראל בשעתה הקשה? הסירוב הגורף לא סביר״.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    השופטת ירדנה סרוסי יותר מצודקת (ל"ת)
    רני 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    רומן מוסדוביץ׳
    זיו 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשנו לו כבר את שם המשפחה האיש 29 שנים בתפקיד
    סגור
  • 1.
    גנב אמיתי ונצלן
    גבריאל 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הרי ברור שהוא ביקש ממזרחי שיורידו לו את הסנקציות וזה לא אושר, ובפרוץ המלחמה הנוכל מנצל את המצב מבקש להעביר 8מ שזה צ'יפס בשבילו כאילו זורק עצם לילדינו בעזה...מילא היה מדובר בסכום בומבסטי.... לא סתם יש עליו כתם והאיחוד האירופי סגר עליו.
    סגור
  • מגנב שומעים (ל"ת)
    Sandra 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אמרת את זה כאילו
    גבריאל 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מכירה אותי....תקראו קצת לפני תלמדו, כולכם צצים כמו יפי נפש בלי לדעת מה היה לפני כן כולכם פתאום התעוררתם אחרי כתבה מסכנה שבוע שעבר
    סגור