משפט

רשתות הסופרמרקטים בישראל מסתבכות: הקופאיות במלחמת תביעות

תביעות ייצוגיות נגד הרשתות ויקטורי ופרשמרקט, הרשתות לא ביטלו את נוהל גביית הכספים מקופאיות עבור חוסרים. כל הטענות בפנים
מערכת ice |  4
סופרמרקט (צילום freepik, vecteezy)
פרטים חדשים נחשפו ב-YNET אודות תחקיר הקופאיות מחודש מאי שהצליח לעורר סערת ענק וגרם לדיונים בנושא בכנסת במטרה להביא לשינוי וכן לאכיפה נגד רשתות שיווק, שאף חטפו מאותם הנפגעים גם תביעות ייצוגיות נגד הרשתות ויקטורי ופרשמרקט.
לאחר שהוגשה נגדה ייצוגית בה נטען כי בין החודשים ינואר-אפריל 2023 קופאיות שמועסקות אצלה נאלצו לשלם סכום של 20,838 שקלים עבור חוסרים בקופות. בכתב ההגנה טענה פרשמרקט כי היא שילמה שכר ללא ניכויים למאות קופאים. בתשובה לתביעה נמסר: "הרשת מבינה לחלוטין שאין זה פשוט כלל וכלל לעובד אשר משכרו יורד סכום כלשהו, וגם עשרות שקלים משמעותיים לעובדים ששכרם עומד על סך של 32 שקלים בשעה".

עוד נמסר: "מניעת אובדנים וחוסרים היא גם אינטרס ברור ומובהק של עובדים במשותף עם המעסיק. האלטרנטיבה של נקיטת הליכי משמעת ואף פיטורים של מי שמתרשל בעבודתו, קל וחומר מועל באמון, אינה טובה יותר - וככל הנראה גרועה הרבה יותר מהסכמה לניכוי מהשכר. חשוב להדגיש, העיסוק במזומן רגיש מאין כמותו. כמו כל רשת קמעונאית מתמודדת המשיבה עם אבדנים וחסרים מסוגים שונים של מלאים. הדברים רגישים כמובן במיוחד בכל הנוגע למזומן. כמובן שיש קושי מובנה, בלתי אפשרי כמעט, לפקח על כל פעולה בקופות".
כאמור, גם ויקטורי עומדת בפני ייצוגית, כאשר ב-ynet פורסם שלמרות התחקירים והדיונים בכנסת, הנוהג ממשיך לכאורה. עו"ד פלג הסביר: "אני שמח שנושא הגבייה האסורה של החוסרים בקופות מהקופאיות לא יורדת מסדר היום הציבורי, ומתקדמת בצורה טובה - הן במישור המשפטי בבתי הדין לעבודה והן בוועדת הכנסת. אנו מקווים שנצליח לעקור מן השורש את הנוהג הפסול, למנוע את הישנותו בעתיד ולהשיב את הכספים מרשתות השיווק הגדולות לקופאיות"
מרשת ויקטורי נמסר: "הרשת פועלת כחוק ואת ענייניה המשפטיים מנהלת בבית המשפט כמקובל. טוב שציבור הצרכנים יכיר את עולם התביעות הייצוגיות למען לא ייגרר או יחרוץ דין רק על רקע פרסומים תקשורתיים".
בפרשמרקט, לא מסרו תגובה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אבל אם לוקחים כסף לכיס איך בודקים? (ל"ת)
    מזומן 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    התור אחד שמנהל קופות כבר שנים
    רון 12/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יש חוסר בקופה באופן קבוע יש 2 מצבים: הקופאית רשלנית ועושה וטעויות באופן קבוע או שהיא גונבת. אם זה רשלנות ותום לב, המשרה לא מתאימה לה מוציאים אותה ,אם זה העברה למשרת סדרנות או פיטורים אם יש חשב שהיא גונבת ,בודקים מצלמות, מסתכלים עליה במצלמות ואם יש ראיייה לגניבה מגישים תלונה מסודרת למשטרה וגובים את הכסף דרך בית משפט... אין שום הצדקה להגיד לה להוציא מהכיס כסף להשלים חוסרים!!!
    סגור
  • 2.
    מרווחים שכר מינימום ואם יש טעות משלמים מהכיס
    קים און ג'_ונג 12/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קמתי ולקחתי את הרגליים תתפגרו
    סגור
  • 1.
    ברקוביץ
    אזרח מודאג 12/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאחל לך כישלון חרוץ צורב וכואב בדרכך הבאה שלך בכל מדיה תקשורתית לא תראה ברכה בעמלך ובפרנסה שלך בדרך בה פגעת באזרחים .
    סגור