משפט

Airbnb מסתבכת: מדוע בית המשפט אסר על השכרת דירות בירושלים?

אחרי שנים של מטרד בלתי פוסק לדיירי הבניין בירושלים, בית המשפט פסק כי חברה פרטית בבניין, שמשכירה דירות לטווח קצר באמצעות Airbnb, לא תוכל יותר להשכיר דירות לטווח קצר בבניין
מערכת ice | 
airbnb
דירות להשכרה לטווח קצר מביאות איתן בפעמים רבות מטרדים לא קלים לדיירי הבניין בו מהן חלקת מושכרות. גם כאן בארץ, דיירים מדווחים על מטרדים גדולים שנגרמים להם בעקבות דיירים שמשכירים דירות לטווח קצר ומפריעים למנוחתם.
היום (חמישי) המטרד הזה הגיע עד לבית המשפט השלום בירושלים, שקיבל תביעה שהוגשה על ידי יו"ר נציגות בניין משותף, והחליט לאסור על חברה פרטית שניהלה מספר דירות באותו הבניין בירושלים להשכירן לטווח הקצר באמצעות הפלטפורמה Airbnb או כל פלטפורמה להשכרה לטווח קצר כזו או אחרת. כך פורסם ב"דה מרקר".
בבכתב התביעה נטען כי אותה חברה משכירה דירות לפעמים גם לשישה ושבעה דיירים, שגורמים להם "להפרעות קשות" וכי בחלק מהפעמים מתנהל שם "כאוס" של ממש. למעשה, כתב התביעה הוגש עוד באוקטובר 2021 וכעת רק הגיעה ההכרעה של בית המשפט.
על פי הטענות של בעלי הדירות הבניין, נפגמה זכותם הקניינית וכי בעקבות כך נהיו מטרדים רבים ביניהם: שקיות אשפה הונחו בפחים בשטחים המשותפים בבניין, בדלי סיגריות של אורחים נותרו בשטחים משותפים, לרבות בעציצים; שקיות כביסה הונחו מחוץ לדירות ואף נעשה שימוש בחניות הפרטיות של דירות. בסופו של דבר, שופט בית המשפט השלום דמביץ' הורה על הוצאת צו מניעה קבוע האוסר על הנתבעים לבצע השכרות לטווח קצר של דירות בבניין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה