משפט

אגד חוטפת מכה קשה: תשלם פיצויים בכ-9 מיליון שקל לנוסעים

בתביעה ייצוגית נטען כי אגד גבתה בקו מהדרין לחרדים 26 שקל לנוסע, ואילו בקו רגיל מקביל 41 שקל. הסכם פשרה קבע כי אגד והמדינה ישלמו את סכום העתק לטובת "קידום נשים בעניינים הנוגעים לתחבורה ציבורית"
מערכת ice |  6
אגד (צילום פלאש 90, פייסבוק/ אגד)
חברת אגד ביחד עם מדינת ישראל חויבו לשלם פיצויים בסך 8.8 מיליון שקל, בתביעה ייצוגית על אפליה בקווי מהדרין בקו 972 בין ירושלים לחיפה. התביעה הוגשה כבר לפני 15 שנה, ומהותה תעריף נסיעה זול משמעותית לחרדים לעומת הקווים הרגילים.
אתר ynet פרסם כי על פי הסדר בין הצדדים שאושר בבימה"ש המחוזי, אגד תשלם את הסכום שיופנה לקידום מטרות כגון: "קידום ותימרוץ נשים בענייניים הנוגעים לתחבורה הציבורית". מתוך הסכום המדינה תשפה את אגד בתשלום של 5.5 מיליון שקל. התובעת תקבל 265 אלף שקל ובא כוחה יקבל כ-1.6 מיליון שקל.

לפי התביעה הייצוגית אגד הפלתה לרעה את הנוסעים בקווי האוטובוס הרגילים של אגד מירושלים לחיפה ובחזרה (קו 940 וקו 947), לעומת הנוסעים בקו המהדרין 972. דמי הנסיעה שנגבו מהנוסעים בקווים הרגילים היו 41 שקל, ואילו בקו המהדרין 26 שקל בלבד – הפרש של 60%.
כן נטען כי בקו המהדרין איסוף ופיזור הנוסעים נעשה בתחנות הממוקמות בתוך הערים, ולא רק מהתחנות המרכזיות כמו בקווים הרגילים. בנוסף, בקו המהדרין נעשתה הפרדה מגדרית כך שנשים נשלחו לשבת בחלק האחורי של האוטובוס, והגברים בחלק הקדמי.
דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה: "מדובר בתיק המשקף את אשר ארע והתרחש בתחילת שנות האלפיים (2008) כאשר המדינה היתה צד בלתי נפרד מהתיק והיא אף נושאת במחצית מתשלום הסכם הפשרה. עובדתית המצב המתואר בתביעה אינו משקף את המצב הנוכחי המתרחש בשנים האחרונות באוטובוסים  של אגד ברחבי הארץ. הנהלת אגד ואלפי נהגי החברה יוצאים חוצץ כנגד כל ניסיון של כפייה והדרת נשים במרחב הציבורי כאשר המוטיב המרכזי המנחה את נהגינו ועל פיו אנו מקפידים לפעול הינו מתן שרות שיוויוני והולם לכלל לקוחות אגד ללא כל הבדל מוצא, דת ומגדר".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    תקדים לפוליטיקאים!
    אנצי! 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה אם פוליטיקאים ימשיכו לעשות בעקבות הפסיקה הזאת חוקים סקטוריאלים.כי זה גורם לעודף חקיקה ועומס על המערכת הפוליטית. במקום לקחת אג'נדה ולעשות חוק שמתאים לכל האזרחים ולא לגרום לסקטורים לריב על משאבים וכספים קואליציונים!!!!
    סגור
  • 4.
    כאילו האירגונים החברתיים נוסעים באוטובוס בכלל
    הנהג 09/2023/04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    פשוט עלוב גם השופט לא נוסע באוטובוס
    סגור
  • 3.
    אגד זוועה
    נעמה 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לעלות לאוטובוס של אגד עירוני זה מרגיש מדינת עולם שלישי אוטובוסים מסריחים ריח של עובש ורטיבות מלוכלכים מאוד ריפודים קרועים חלונות מאובקים נהגים משוגעים מזגנים מטפטפים גועל של נפש אין מילים לא פלא שמדינת ישראל על סף השמדה וזאת משום הסלקציות בין האוכלוסיות פויי אמיתי בושה וחרפה
    סגור
  • 2.
    החלטה מטופשת כנגד אגד.
    גבריאל 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אגד לא חייבת לשלם ואפילו לא אגורה אחת. מהסיבה הפשוטה: שמי שקובע את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית, הוא משרד התחבורה ולא אגד. אגד פועלת ע"פ זכיון והורואות של משרד התחבורה. כך שתמהני מדוע אגד צריכה לשלם. בסופו של יום, משרד התחבורה משלם. אולי אגד תקזז כביכול מההכנסות שלה, אבל משרד התחבורה כבר יחזיר לה בדלת האחורית. אגד הרוויחה מכל הסיפור, פרסום חינם שיעצים את מטרות החברה. כל הכבוד לאגד שפעלה בחכמה.
    סגור
  • 1.
    זבל של מדינה
    אילנה 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    3 2
    למה צרחכה להיות אפליה במה החרדים תורמים למדינה שמגיע להם הטבות בתחבורה הציבורית ובסופרים אנחנן שעובדים ובקושי מסימים את החודש צרכים לממן אותם בושה לממשלה
    סגור
  • מתיי יצייץ הגזען היומי?
    חיפשתי בתגובות 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גזען.לא לאוגנדה מה שמנהיגך כרצל רצה לתת למאמינים בו והעדר.כל התחבורה הציבורית מתפרנסים מהציבור החרדי.רובם נוסעים בתחבורה ציבורית.כנל הסופרים שהקניין המשתלם הכי הרבה זה החרדים.אז תרגע חולה נפש בסדר?
    סגור