משפט

טראמפ ממשיך להסתבך: כתב אישום רביעי נגד הנשיא לשעבר

כתב אישום הוגש נגד דונלד טראמפ במדינת ג'ורג'יה על ניסיון להטות את תוצאות הבחירות במדינה. יחד איתו הואשמו יועציו הבכירים. בדומה לשלושת האישומים הקודמים, המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית, מכחיש
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, unsplash)
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ חוטף בפעם הרביעית כתב אישום פלילי. הפעם, חבר המושבעים במדינת ג'ורג'יה האשים אותו בפעולות לביטל וזיוף הבחירות ב-2020, בהן הפסיד לנשיא ג'ו ביידן.
האישומים, שהועלו על ידי התובעת המחוזית של מחוז פולטון, פאני וויליס, מוסיפים לאישומים המשפטיים העומדים בפני טראמפ, המועמד המוביל במירוץ למועמדות הרפובליקנית לבחירות לנשיאות ב-2024.
בכתב האישום הנרחב, בן 98 עמודים, נמנו 19 נאשמים ו-41 אישומים פליליים בסך הכל. כל הנאשמים הואשמו בסחיטה, שעונשה הוא עד 20 שנות מאסר. בין יתר הנאשמים היו מארק מדוז, ראש הסגל לשעבר של טראמפ בבית הלבן, ועורכי הדין שלו רודי ג'וליאני וג'ון איסטמן.
"טראמפ ושאר הנאשמים המואשמים בכתב האישום הזה סירבו לקבל את העובדה שטראמפ הפסיד, והם הצטרפו ביודעין ובכוונה לקונספירציה לשנות שלא כדין את תוצאות הבחירות לטובת טראמפ", נכתב בכתב האישום.

האישום הושג משיחת טלפון ב-2 בינואר 2021, שבה דחק טראמפ בפקיד הבחירות הבכיר בג'ורג'יה, בראד ראפנספרגר, "למצוא" מספיק קולות כדי לעשות מהפך שיהפוך את ההפסד הקטן שלו לניצחון במדינה. רפנספרגר סירב לעשות זאת. תומכיו של טראמפ הסתערו על בניין הקפיטול בארה"ב ארבעה ימים לאחר מכן בניסיון לא מוצלח למנוע ממחוקקים לאשר את ניצחונו של ביידן.
כתב האישום מצטט מספר עבירות שטראמפ או מקורביו ביצעו לכאורה, כולל עדות שווא בפני מחוקקים על כך שהתרחשה הונאת בחירות ודרישה לבכירי המדינה להפר את שבועתם על ידי שינוי תוצאות הבחירות. עוד מוזכרת בכתב האישום, תוכנית לכאורה לחתור תחת תהליך הבחירות בארה"ב על ידי הגשת לוחות כוזבים של אלקטורים.
על פי כתב האישום, יועצי טראמפ, כולל ג'וליאני ומדוז, קידמו את הקונספירציה על ידי התקשרות לגורמים רשמיים באריזונה, פנסילבניה ובמקומות אחרים שביקשו לשנות את התוצאה באותן מדינות.
טראמפ הכחיש כל קשר לעבירות, ומאשים את וויליס, דמוקרט נבחר, במניע פוליטי. טראמפ סירב להודות באישומים גם בשלושת האישומים הפליליים הנוספים. הנשיא לשעבר עומד בפני משפט של מדינת ניו יורק שמתחיל ב-25 במרץ 2024, הכולל תשלום דמי השתקה לכוכבת פורנו, ומשפט בפלורידה שמתחיל ב-20 במאי בתיק מסמכים מסווגים פדרליים. בשני המקרים טראמפ הכחיש האישומים
כתב אישום שלישי, בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון, מאשים אותו בכך שביקש באופן בלתי חוקי לבטל את הפסדו בבחירות ב-2020. טראמפ מכחיש אשמה גם במקרה זה, וטרם נקבע מועד משפט.
ג'ורג'יה, שבעבר הייתה מדינה המזוהה כרפובליקנית, התגלתה כאחת מקומץ מדינות תחרותיות פוליטית שיכולות לקבוע את תוצאות הבחירות לנשיאות. טראמפ ממשיך לטעון לשווא שהוא ניצח בבחירות בנובמבר 2020, למרות שהחוקרים לא מצאו ראיות התומכות בטענתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה