משפט

מירי רגב תחת מתקפה, האם משרד התחבורה משלם פרוטקשן?

יממה אחרי שעבר חוק הפרוטקשן של עוצמה יהודית מטיל פצצה מנכ"ל רשות הבדואים בנגב ומצביע על פרוטקשן שמשלם משרד ממשלתי שלפי דבריו: "כל החברות הממשלתיות משלמות שמירה" 

דוד זולדן |  2
סחיטה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
סגן ראש עירית רהט שלח אדם לקבלן כדי שישלם לו פרוטקשן - הסגן השני שלח גם הוא שומר, והם ירו אחד על השני, ואז הגיע שומר שלישי וירה על שניהם ומשרד התחבורה שילם לשלושתם על השמירה. זה מה שקרה וזה מה שקורה בנגב".
את הדברים אומר מנכ"ל רשות הבדואים בנגב, יאיר מעיין בראיון לאיציק מצרפי בגלי ישראל ומדגיש כי: "כל החברות הממשלתיות משלמות 'שמירה'". 
הריאיון עם יאיר מעיין התקיים לקראת פרישתו מהרשות לאחר 6 וחצי שנות כהונה ושודר בתכנית: "השיטה" - תכנית כלכלית יומית עם איציק מצרפי ברדיו גלי ישראל.
כזכור, לפני יממה עבר החוק של סיעת עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למאבק בפרוטקשן, שהוביל ח"כ יצחק קרויזר, בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. את החוק הגישו ח"כ יצחק קרויזר ואלמוג כהן מטעם עוצמה יהודית. הצעת החוק הינה חלק מהדרישות של השר בן גביר בהסכמים הקואליציוניים בין עוצמה יהודית לליכוד. 
על פי הצעת החוק, יוגדר עונש מאסר חובה מינימלי ואפשרות של מאסר של שנים רבות על עבירת פרוטקשן. בנוסף, הצעת החוק נותנת לראשונה מענה משפטי לתופעת הפרוטקשן, כאשר עד כה רק איום ישיר של סחיטה היה נחשב איום, אך כעת, לאחר העברת החוק, די בקבלת כפסים עבור שירות שאינו הולם את התמורה בכדי להרשיע על עבירת הפרוטקשן.
כמו כן, לראשונה בספר החוקים של מדינת ישראל הוכנס לחוק חילוט כספים בעבירות אזרחיות, ניתן יהיה לקחת כספים מעבריינים שהושגו באמצעות סחיטה ודמי חסות, זאת גם ללא הרשעה פלילית, אלא ברף הוכחה הנמוך בהליך אזרחי. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אין ספק שמעשיה לא כשרים!והיא מסובכת! (ל"ת)
    סימה הרוש 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לא מאוחר
    חיים 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לפעול נגדם ביד קשה ולגלות משילותולא להרפות.צריךלהחמיר העונשים.
    סגור