משפט

בן אחד מתוך 7 ירש מיליונים - הצוואה אושרה מסיבה מפתיעה

קרב ירושה מכוער על צוואת מיליונים בין שבעה ילדים הסתיים בפסק דין מפתיע, שהושג בזכות איכון טלפוני של מיקום של אחד הבנים בזמן עריכת הצוואה
מערכת ice | 
בית משפט (צילום unsplash)
אחד מתוך שבעה אחים שזכה בכל הקופה של ירושת אביו לבדו, יכול להודות לפלאי הטכנולוגיה שאפשרו לבית המשפט לקבוע כי לא נכח בזמן עריכת הצוואה - ולא השפיע על אביו.
קרב הירושה הסבוך נחשף ב-N12 ולפיו, אב שהלך לעולמו בגיל 66, עשרים שנה לאחר שאיבד את אשתו, הותיר את כל רכושו רק לאחד הילדים. הבן היה היחיד שדאג לו והיה עימו בקשר טוב, בניגוד לאחים האחרים. הרקע ליחסים העכורים התחיל כאשר לאחר פטירתה המוקדמת של האם, נכנס לבית המשפחה מכר שהיה חסר אמצעים, והתנדב לעזור בטיפול בילדים.

המכר ביקש בשלב כלשהו תשלום על עזרתו, ומשלא קיבל אותה, התלונן במשטרה על האב בצוותא עם אחד הילדים, כאילו הוא אלים. התיק נגד האב נסגר, אך המכר הצליח לקבל חזקה על חלק מהילדים ותמיכה מהביטוח הלאומי. במשך השנים עזבו כל הילדים את הבית, חלקם נישאו וחלקם התגוררו עם המכר - ורק אחד נותר עם האב. ששת האחרים ניתקו עמו קשר וסירבו לדבר עמו.
עם פטירת האב, ציווה את כל רכושו הכולל דירה, נכסים ניידים ולא ניידים, מקרקעין ומטלטלין, כלי זהב וכסף, לבן היחיד שדאג לו. לשישה האחרים הציב תנאי לקבלת חלק מהעזבון: אם יוקירו את זכרו באמירת קדיש, ילמדו תורה לעילוי נשמתו, יעשו מצוות ומעשים טובים. אך הם סירבו, והגישו התנגדות לצוואה בטענה שהבן שזכה בירושה נכח בזמן כתיבת הצוואה, ולכן היא פסולה.
כיצד הוכיח הבן שלא נכח בזמן הצוואה? איכון טלפוני שהוגש לבית המשפט קבע כי אומנם היה באזור הבית, אך לא נכח עם האב. בית המשפט פסק לטובתו, לזעמם של האחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה