משפט

בחשד לתרמית הלבנה: מעל 46 מיליון דולר בקריפטו הוחרמו

הרשויות בארה"ב וגרמניה פשטו על משרדי פלטפורמת הקריפטו ChipMixer, שחשודה בהלבנת שימוש בקריפטו למטרות פליליות, כגון סחר בסמים או בנשק, התקפות כופר והונאת תשלומים
מערכת ice | 
קריפטו (צילום unsplash)
הרשויות בגרמניה וארה"ב החרימו היום מעל 46 מיליון דולר בקריפטו כחלק מחקירה נגד פלטפורמת הקריפטו ChipMixer, שחשודה בחשד בהלבנת מטבעות מבוזרים למען גורמים פלילים, כך דיווח היום (רביעי) משרד המשטרה האירופי (יורופול). 
על פי הדיווח, הרשויות השביתו את תשתית הפלטפורמה, החרימו ארבעה שרתים, 7 טרה-בייט של נתונים ו-1909.4 ביטקוין (BTC) (47.7 מיליון דולר). בלגיה, פולין ושוויץ גם לקחו חלק בחקירה. 
הלבנת מטבעות מבוזרים היא פעולת ערבוב מטבעות מבוזרים הניתנים לזיהוי והטמעתם בכספים דיגיטליים אחרים, במטרה לטשטש את מקורם. גוף המציע שירותים מסוג זה נקרא לרוב "מיקסר", ועושה זאת על ידי הטמנת מטבעות ממקורות שונים במאגר כספי משותף למשך תקופת זמן ארוכה, שבסופה נשלח הכסף לכתובות ארנקים מרובות בפרקי זמן אקראיים.
לפי יורופול, ChipMixer אפשרה ללקוחותיה להסתיר שימוש בקריפטו למען פעולות פליליות, כגון סחר בסמים או בנשק, התקפות כופר והונאת תשלומים. 
על פי ההערכות, הפלטפורמה אפשרה הלבנה של 152,000 BTC - כ-3.8 מיליארד דולר - כאשר חלק גדול מהם היה קשור לקבוצות של תוכנות כופר, סחר בסחורות בלתי חוקיות וניצול מיני של ילדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה