משפט

ג'יי פי מורגן מנסה להדביק את פרשת אפשטיין למנהל לשעבר

לאחר שחטף שתי תביעות על רווח מעסקי הסחר המיני של אפשטיין, ג'יי פי מורגן מטיל את האשמה על מנהל בכיר לשעבר בטענה שהוא היה מי ששמר וסיווג אותו כלקוח אמין
מערכת ice | 
ג'יי פי מורגן וג'פרי אפשטיין (צילום shutterstock, ויקיפדיה)
בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן תובע את המנהל הבכיר לשעבר ג'ס סטיילי, על מנת להטיל עליו אחריות לכל נזק שנגרם מתביעות משפטיות המאשימות את הבנק בהקלה על סחר מיני של המיליארדר ג'פרי אפשטיין.
הבנק הגיש אתמול (רביעי) תלונת צד שלישי נגד סטיילי בבית המשפט הפדרלי במנהטן, בטענה שיש להטיל עליו אחריות אם הטענות על יחסיו עם אפשטיין יתבררו כנכונות. ג'יי.פי מורגן גם הגיש תביעות נפרדות נגד סטיילי על הפרת חובתו כלפי הבנק.
בגלל "שירותו חסר האמון", אמר הבנק כי הוא זכאי לקבל את כל הפיצויים ששולמו לסטיילי בין 2006 ל-2013. סטיילי הכחיש בעבר מעורבות בסחר במין של אפשטיין.

הקשרים ההדוקים בין סטיילי, פעם ראש הבנקאות הפרטית של ג'יי.פי מורגן, לבין אפשטיין היו הליבה של שתי תביעות שטוענות שהבנק ידע או היה צריך לדעת על הפשעים של אפשטיין וממילא החזיק אותו כלקוח. אבל סטיילי עצמו לא הוגדר כנאשם בשתי התביעות.
ג'יי.פי מורגן הדגיש בהגשתו כי הוא עדיין מכחיש את הטענות בתביעה ייצוגית שהוצעה על ידי קורבנות אפשטיין ותביעה נפרדת של איי הבתולה האמריקאים. הבנק עבר לדחות את שתי התביעות ואמור לטעון את בקשותיו ביום שני.
בהגשתו, ג'יי.פי מורגן אמר שסטיילי לא דיווח על התנהלותו עם אפשטיין והבטיח באופן מטעה את אופיו הטוב של אפשטיין. על סטיילי הייתה חובת נאמנות והוא "נדרש לפעול בתום לב" לטובת המוסדות הפיננסיים, אמר הבנק. "במקום זאת, אם ההאשמות של איילה וה-USVI נכונות, סטיילי זנח שוב ושוב את האינטרסים של JPMC ושירת את האינטרסים שלו ושל אפשטיין".
סטיילי עבד בבנק בתפקידים שונים בין 1979 ל-2013, לפני שהצטרף לברקליס כמנכ"ל ב-2015. הוא פרש מתפקיד מנכ"ל ברקליס ב-2021 עקב קשריו עם אפשטיין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה