משפט

תביעה נוספת נגד ג'יי פי מורגן על טיוח מעשי אפשטיין

לאחר התביעה של הנשים האנונימיות, איי הבתולה הגישו תביעה נגד בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן על התעלמות רשלנית מעסקי הסחר בבני אדם של איש העסקים ג'פרי אפשטיין
מערכת ice | 
ג'יי.פי. מורגן (צילום shutterstock)
תביעה חדשה מאת התובע הכללי של איי הבתולה האמריקאים, דניס ג'ורג', מאשימה את בנק ההשקעות המוערך ג'יי.פי מורגן, בהעלמת עין וטיוח עסקי המין של איש העסקים המנוח ג'פרי אפשטיין.
"סחר בבני אדם", נטען בתביעה, היה "העסק העיקרי" של חשבונותיו של אפשטיין בבנק, אך הבנק "העלים עין" במשך יותר מעשור "בגלל העסקאות והלקוחות שאפשטיין הביא והבטיח להביא לבנק."
אפשטיין מת בכלא בשנת 2019 בזמן שהמתין למשפטו באשמת סחר במין. מותו שחרר מבול של ליטיגציה על ההון של 630 מיליון דולר שהשאיר מאחור וקרן פיצויים ליותר מ-200 אנשים שטענו שהם קורבנותיו. מעצרו הוביל גם להתחשבנות רחבה עם חבריו ומקורביו החזקים - כולל ביל גייטס, דונלד טראמפ, הנסיך אנדרו, לסלי וקסנר, ואילון מאסק - וכן ארגונים כמו אוניברסיטת הרווארד, ג'יי.פי מורגן ודויטשה בנק.
מוקדם יותר השנה, איי הבתולה האמריקאים הגישו תביעה נפרדת, שהוגשה לראשונה ב-2020, עם עזבונו של אפשטיין ומנהלי העזבון שלה. האחוזה נדרשה לשלם 105 מיליון דולר, בנוסף למחצית מהרווחים ממכירת סנט ג'יימס הקטן, האי של אפשטיין, שבו מאשימים אומרים שהם נאנסו וסחרו בהם.
התביעה החדשה, שהוגשה ביום שלישי, יצאה מאותה חקירה וטוענת שג'יי פי מורגן "הסתירה ביודעין את רשת הסחר בבני אדם שהופעלה על ידי ג'פרי אפשטיין" ו"הפיקה תועלת כספית מהשתתפות זו".

"ג'יי.פי מורגן סיפקה ומשכה ביודעין וברשלנות את המנופים שדרכם קיבלו שכר המגייסים והקורבנות שהיו הכרחיים לתפעול ולהסתרה של מפעל הסחר של אפשטיין", נכתב בתביעה. הבנק ועובדיו ידעו שהם מקדמים את מזימת ההתעללות המינית והסחר במין של אפשטיין כדי לכפות על "נשים צעירות ונערות קטינות לעסוק במעשי מין מסחריים", לפי התביעה.
אבל, לפי התביעה, הבנק הסתיר את התנהלותו בכך שלא עמד בחוקי "דגל אדום". הסעיף בתביעה המפרט כיצד ג'יי.פי מורגן העלים לכאורה עין מהתנהלותו של אפשטיין, נסגר. "ג'יי.פי מורגן התעלם ממספר דגלים אדומים ולא ציית לתקנות הבנקאות הפדרליות עד שנים מאוחר יותר לאחר שג'יי פי מורגן כבר לא נהנה מהעסקים של אפשטיין", נכתב בתביעה.
בנוסף לאיי הבתולה של ארה"ב, שתי בחורות אנונימיות המסתתרות מאחורי השם "ג'יין דו" הגישו תביעות נגד ג'יי.פי מורגן ודויטשה בנק בנובמבר, בטענה שהמוסדות הפיננסיים נהנו ממבצע הסחר במין של אפשטיין.
שותפתו של אפשטיין, ג'יסליין מקסוול, נמצאה אשמה בדצמבר 2021 בסחר בבנות לצורך יחסי מין עם אפשטיין והתעללות מינית בהן בעצמה. במשפט הפלילי שלה במנהטן, פקיד ג'יי.פי מורגן הציג מסמכים המראים כי אפשטיין נתן למקסוול לפחות 30.7 מיליון דולר בין 1999 ל-2007.
עד אחר שהעיד במשפטה של מקסוול אמר שאחד מהמטוסים של אפשטיין - שהתובעים אמרו שהוא נהג לסחור בנשים לשם סקס - היה בבעלות חברה בשם Hyperion Air. אותה חברה, Hyperion Air, מזוהה על ידי התובע הכללי של איי הבתולה האמריקאים כאחד מהחשבונות של אפשטיין בג'יי פי מורגן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה