משפט

סטארבקס מסתבכת: בימ"ש הורה לרשת להעסיק מחדש עובדים שפוטרו לא כחוק

המועצה ליחסי עבודה של ארצות הברית פסקה כנגד ההחלטה של רשת בתי הקפה לפטר שישה עובדים בשל ניסיון התאגדות שלהם. בנוסף, על הרשת הוטל גם להעסיק מחדש עובד שנאלץ להתפטר בשל התנהלות לא חוקית של החברה
מערכת ice | 
סטארבקס (צילום Istock, freepik)
רשת בתי הקפה הגדולה בארצות הברית ואחת המפורסמות ברחבי העולם שוב מסתבכת אל מול העובדים שלה. והפעם זה לא מחמיא במיוחד, עבור החברה שטוענת כי היא ידידותית מאוד לאנשים אותם היא מעסיקה. למרות שבשנה האחרונה הרשת העלתה שכר באפן רוחבי ושיפרה תנאים סוציאליים שונים, עקב מחאת העובדים, כעת מגיעה הסתבכות נוספת של הארגון.
בהחלטה שנפרסה על פני כ-200 עמודים, השופט מייקל א. רוסאס מהמועצה ליחסי עבודה של ארצות הברית פסק על החברה להעסיק מחדש שישה עובדים בשני סניפים במדינת ניו יורק, בערים באפלו ורוצ'סטר, שפוטרו בשל כוונתם להתאגד - מהלך לו הרשת התנגדה ואף התנכלה לאותם העובדים, כאשר שלחה משגיחים לסניפים, על מנת להרתיע את אותם העובדים.
בנוסף, השופט הורה לרשת להעסיק מחדש עובד שאולץ להתפטר בעצמו באופן בלתי חוקי. מעבר להעסקה מחדש, שבעת העובדים גם זכו לפיצויים, כך על פי הפסיקה. בסטארבקס לא ממש מרוצים מהחלטת השופט והם מתכוונים לערער על החלטה. כך נמסר מהרשת: "אנו מאמינים שההחלטה והפיצויים שנפסקו אינם ראויים, בהינתן התקדימים בנושא זה, ואנו שוקלים את כל האפשרויות להגשת ערעור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה