משפט

חוק עונש מוות למחבלים עבר בקריאה טרומית, יהדות התורה נעדרה

החוק שיו"ר עוצמה יהודית חפץ בקידומו עבר בקריאה טרומית ורושם הישג משמעותי לשר בן גביר לקראת קידומו בקריאה ראשונה, שניה ושלישית. בן גביר זעם על יהדות התורה שלא תמכה במהלך הדרמטי  
דוד זולדן | 
אורי מקלב, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אורן בן חקון)
בהעדר תמיכה רחבה של חברי הקואליציה, חוק עונש מוות למחבלים עבר בקריאה טרומית. קידום החוק יתנהל בדיון שייערך בקבינט המדיני ביטחוני.
תמיכה מקיר לקיר לא הייתה שם אבל מליאת הכנסת העבירה את חוק עונש מוות למחבלים בקריאה טרומית שהוגשה מטעם ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית).
נוסח הצעת החוק קובע שמחבל שגורם "בכוונה או באדישות" למותו של אזרח ישראל, כשהמעשה נעשה מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור ומתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי – יקבל גזר דין שעונשו מוות. אלא שגזר הדין נתון לשיקול דעתו של השופט שברצונו יחמיר וברצונו יקל.
סיעת יהדות התורה עדכנה אמש כי לא תתמוך בהצעת החוק, זאת בניגוד למשמעת הקואליציונית. לטענתם מדובר בצעד שנוגד דעת תורה ולכן הם לא יצביעו בעדו.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את החלטת יהדות התורה ואמר: "הצבעה לטובת חוק עונש מוות למחבלים אינה 'טובה' שמישהו עושה לעוצמה יהודית, אלא קיום הסכם קואליציוני פשוט וברור, שמקדם את אחת מהצעות החוק הכי חשובות בתולדות המדינה".
באופן חריג, חברי סיעת האופוזיציה ישראל ביתנו תמכו בהצעת החוק, שהוגשה במשותף עם ח"כ עודד פורר, יו"ר הסיעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה