בארץ

חוק עונש מוות למחבלים יוצא לדרך: הצעת ״עוצמה יהודית״ התקבלה

חוק עונש מוות למחבלים שמבקש השר בן גביר להעביר הולך ומבשיל ביום שבו נרצחים בפיגוע רצחני שני ישראלים עבר בוועדת השרים
דוד זולדן |  1
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי)
החוק היוקרתי של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להטלת עונש מוות על מחבלים, מקבל תאוצה משמעותית וזוכה לדחיפה מצד ראש הממשלה נתניהו, היום (ראשון) החוק אושר בוועדת השרים של הכנסת.
בהודעה משותפת לראש הממשלה נתניהו לשר לביטחון לאומי בן גביר נכתב כי: "ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את חוק עונש מוות למחבלים של ״עוצמה יהודית״. לפי החוק, בית המשפט יוכל להטיל עונש מוות על מי שעבר עבירת רצח על רקע לאומני נגד אזרחי ישראל. הועדה החליטה שלאחר הצבעה טרומית על החוק יתקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני שידון בנוסח החוק. 
השר בן גביר: ״ביום קשה זה שבו נרצחו שני אזרחים ישראלים בפיגוע טרור פלסטיני, אין יותר סמלי מהעברת חוק עונש מוות למחבלים. זהו חוק מוסרי, הוגן שקיים גם בדמוקרטיה הגדולה בעולם ובוודאי במדינה שבה גל טרור פוקד את אזרחי המדינה״.
ראש הממשלה נתניהו: ״נמשיך לפעול בכל האמצעים, בביטחון, בפעילות מבצעית ובחקיקה, כדי להרתיע את המחבלים ולשמור על ביטחון ישראל. התשובה שלנו לטרור היא להלום בטרור בעוצמה ולהעמיק את שורשינו בארצנו״.
לפי החשד, מחבל פתח באש מטווח אפס לעבר רכב ובו שני ישראלים - ורצח אותם. כבישים באזור נחסמו, עדויות: במקביל לפיגוע: בעיר עקבה שבירדן מתקיימת "פסגת חירום" בין ישראל לפלסטינים, כדי למנוע הידרדרות והסלמה. השרה סטרוק קראה: "להחזיר את המשלחת מיד"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בשעה טובה ומוצלחת הגיע הזמן ליישמו
    יעקב 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך לא ירצחו יהודים עם בית המאסר בית הארחה עבורם ועוד מקבלים משכורות מאבו מאזן
    סגור