משפט

טבח בתאילנד: לפחות 34 הרוגים באירוע ירי בגן ילדים

קצין משטרה לשעבר ירה ב-34 בני אדם, מתוכם 22 ילדי גן. במהלך האירוע המזעזע בצפון-מזרח תאילנד, היורה החמוש ירה בעצמו, באשתו ובילדיו

מערכת ice |  1
החשוד בטבח פניה חמרב (צילום יוטיוב/ CNN-News18)

34 בני אדם נהרגו, בהם 22 ילדי גן, בירי המוני במרכז לגיל הרך במחוז צפון-מזרחי של תאילנד, כך מסרה המשטרה. הירי התרחש במחוז נה קלאנג שבמחוז נונג בואה לאמפו בשעות אחר הצהריים, בזמן שילדים במרכז ישנו. המשטרה מסרה כי החמוש ירה בעצמו, באשתו ובילדיו במהלך האירוע.

רב טוראי פאניה קאמרב כנס למעון בשעות הצהריים כשרוב הילדים ישנו. הוא החל לירות והרג חמישה אנשי צוות, ובהם גננת בחודש השמיני להריונה. גורם רשמי אמר שבתחילה אנשים במרכז חשבו שמדובר בזיקוקי דינור. לפי התקשורת המקומית, המניע לירי עדיין לא התברר, אם כי סגן מפכ"ל המשטרה, מייג'ור גנרל פייסאן לאוסומבון, סיפר בראיון לטלוויזיה התאית שהעבריין היה קצין משטרה לשעבר שפוטר לאחרונה מעבודתו, וסבל מבעיות התמכרות לסמים. בצילומים נראו לפחות שתי גופות על רצפת המרכז, מכוסות בסדינים לבנים. 
 


שיעור הבעלות על כלי נשק בתאילנד גבוה בהשוואה לכמה מדינות אחרות באזור, אך הנתונים הרשמיים אינם כוללים מספר עצום של כלי נשק בלתי חוקיים שרבים מהם הוברחו במשך שנים מחוץ לגבולות המדינה. ירי המוני הוא אירוע נדיר בתאילנד, אבל ב-2020 חייל שזעם על עסקת נדל"ן הרג לפחות 29 בני אדם ופצע 57 בארבעה מוקדים שונים.

ראש ממשלת תאילנד, פריות צ'אן אוצ', שלח את תנחומיו למשפחות הקורבנות ואמר כי מדובר בתקרית מזעזעת. בעמוד הפייסבוק שלו, הוא הורה לרשויות החירום לטפל בפצועים.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתאמפטמינים זאת מחלה גלובלית (ל"ת)
    ישראלי 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור