משפט

הפרקליטות מגיבה לחשיפת זהות עד המדינה בפרשת גל הירש

בהודעה שהעבירה הפרקליטות זמן קצר לאחר ששופט בית משפט התיר לפרסם את זהות להלן התייחסות פרקליטות מיסוי וכלכלה להחלטה המתירה את פרסום זהותו של עד המדינה בפרשת דיפנסיב שילד והנאשם גל הירש (ניתן צו עיכוב ביצוע עד ה-6.9)\
אבי פוגל |  6
גל הירש (צילום יונתן זינדל, פלאש 90)
בהודעת הפרקליטות נכתב "הפרקליטות סברה כי הארכת צו איסור הפרסום על זהות עד המדינה עד לאחר עדותו ובחינת העניין מחדש לאחריה, מבטאת איזון נכון ומידתי בין עקרון פומביות הדיון וזכות הציבור לדעת, לבין שיקולים של חקר האמת וחשש מפגיעה בעדות העד ובפרטיותו".
בהמשך הדגישו "כל תכליתה של עמדת המדינה היא הגנה על עד המדינה וטוהר ההליך הפלילי, ולא "הסתרה" ממניעים זרים של פרטים מעברו של העד, אליהם ברור שבית המשפט חשוף. בהתאם לכך, המדינה הביעה עמדה לפיה היא תשקול מחדש את צו איסור הפרסום לאחר עדותו. כן נזכיר, כי עד מדינה, מעצם הגדרתו, הוא עבריין בהיותו שותף לעבירה, ומי שבחר להיקשר עמו מלכתחילה, הם הנאשמים עצמם, שהיו שותפיו בחברת דיפנסיב שילד".

בסוף הדברים ציינו בפרקליטות  "בית המשפט החליט אחרת, ואנו מכבדים את החלטתו. ביצוע ההחלטה עוכב עד ליום 6.9.22, כדי לאפשר למדינה לשקול הגשת ערר. נציין, כי בית המשפט הותיר על כנו את איסור הפרסום על פרטי ההסדר".
בהמשך גם עדכנו, כי לאחרונה אישר בית המשפט את התליית ההליכים נגד אחד הנאשמים בפרשה, מיכאל בנימיני, שמאז שנת 2019 שוהה בחו"ל ולא התייצב לחקירה או למשפט.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מערכת משפט פרוגרסיבית שמענה ללא צדק את גיבור ישראל (ל"ת)
    אבי 08/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    לא מבין מדוע לא לפרסם את עד המדינה ??.. קודם כל כבר שמו
    רני 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    פורסם ..הוא עו"ד נוכל שיושב בכלא כבר מספר פעמים ..שכדי להציל את עורו ..הוא שיקר בנוגע לגל הירש..לא פלא שאמון הציבור במערכות המשפט שואף לאפס ! בפועל אין לנו פרקליטות הוגנת שחותרת לאמת ..יש לנו פרקליטות פוליטית שתופרת תיקים.....אין לנו משטרה הוגנת שחותרת לחשוף את האמת ..אלא יש לנו משטרה פוליטית שעובדת בשביל השמאל ..
    סגור
  • שמאל-ימין
    מזיג 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התגובה טובה עד שהגעת לשמאל,אתה ביביסט מצוי.
    סגור
  • 3.
    עד מדינה
    קלייר 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פרקליטות, תתביישו, תתביישו, תתביישו, תתביישו, תתביישו. אני מתביישת בכם. ליכלכתם ביזיתם, בזתם, זילזלתם, הפקרתם, הבכתם, ביישתם ירקתם על המדינה.
    סגור
  • 2.
    מערבולת החוק
    Lion ?? 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל מה שקוראים לו במדינת ישראל "מערכת חוק" היא בעצם מערבולת חוק כי כאשר קורים דברים כאלה שמחפשים אדם ישר כמו גל הירש וכמו עוד אחרים וזה נמשך שנים ... וכמו מה שקרה בכלא גלבוע אלה המצבים שהאזרח אומר לעצמו עם חוק כזה לא צריך אויב מבחוץ .... פשוט בושה וחרפה שעד היום מערכת המשפט לא ממצה את הדין ולי אישית זה נראה כמו שמנסים למרוח את הזמן עד שלא יהיה עניין לציבור וייסגרו ויטייחו את הכל כאילו כלום לא קרה לעולם כמנהגו נוהג... אז איך אנחנו האזרחים אמורים לסמוך על החוק???????
    סגור
  • 1.
    איסור פרסום שם העד בכדי להסתיר את עוולות אנשי הפרקליטות
    חן 08/2022/22
    הגב לתגובה זו
    11 1
    על מי מגן צו איסור הפירסום הזה אם לא על שפלי הפרקליטות?!
    סגור