משפט

השופטת בהחלטה דרמטית: מעכשיו תוכלו להמר על תוצאות הבחירות

בהחלטה דרמטית, שופטת פדרלית בארצות הברית אישרה כעת הימורים על תוצאות הבחירות במדינה. זאת, לאחר שביטלה איסור שהטיל המפקח על סחר בסחורות עתידיות (CFTC)
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ, קמלה האריס-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
באוקטובר 2023 תבעה חברה מניו יורק המפעילה שוק תחזיות להימור על אירועים שונים את המפקח על סחר בסחורות עתידיות; זאת, לאחר שהמפקח אסר עליה לערוך משחקי הימורים בשאלה האם המפלגה הדמוקרטית או הרפובליקנית תשלוט בשני בתי הקונגרס. 
החברה טענה שתחזיות הקשורות לבחירות — אותו סוג של מכשירי הימור שבמחלוקת — הן כלי לעסקים השואפים להתגונן בפני תוצאה פוליטית פחות רצויה מבחינתם. החברה טענה בנוסף שהנתונים שיופקו מפעילות ההימורים יוכלו לשמש כחלופה לסקרים המסורתיים.
במסגרת הערעור קיבלה השופטת את עמדת החברה והחליטה לבטל את האיסור. השופטת גם דחתה את בקשת המפקח לעיכוב ביצוע, כך שהחברה יכולה לערוך משחקי הימורים על תוצאות הבחירות כבר עכשיו.
 



בפסק הדין ציינה השופטת כי המפקח חרג מסמכותו כאשר ניסה למנוע הימורים על תוצאות הבחירות. עמדת השופטת היא כי התחזיות אינן מהווים פעילות לא חוקית או הימור כפי שהוגדר על ידי הרשות. החשש העיקרי כרגע הוא כי ההחלטה סוללת את הדרך לחברות הימורים לערוך משחקי הימורים על תוצאות הבחירות בנובמבר, מה שעלול לשנות את התמונה הפוליטית במדינה.

המפקח הודיע כי יגיש בקשה דחופה לבית המשפט לערעורים במטרה לעכב את ההימורים בעת שהוא בוחן את צעדיו.
החברה השיקה את משחק הימורי הבחירות הראשון שלה ב-12 בספטמבר, אך נאלצה להסירו כמה שעות מאוחר יותר בעקבות צו עיכוב נוסף מבית המשפט לערעורים.
החברה פנתה לבית המשפט והתריעה כי כל דחייה בהשקת הימורי הבחירות שלה תגרום לה לנזק כלכלי משמעותי, כיוון שמוצרים דומים כמו פלטפורמת ההימורים פולימרקט (Polymarket) ממשיכים לפעול בפלטפורמות בלתי מפוקחות. בתגובה, המפקח והשווה את המצב לבית מרקחת המוכר סמים בלתי חוקיים רק משום שהם זמינים בשוק השחור. נכון לרגע זה, הימורים על תוצאות הבחירות דרך החברה עדיין מוקפאים.
הימורים על תוצאות בחירות הם נושא שנוי במחלוקת ואסורים כיום בחלק גדול מהמדינות בארצות הברית. ארגונים המתנגדים ללגליזציה של ההימורים על בחירות טוענים שהשיטה תגרור התערבות מצד שחקנים זדוניים. "האמוֹן והביטחון של העם האמריקאי במערכת הבחירות שלנו נמצאים בנקודה נמוכה מאוד. הדבר האחרון שאנחנו זקוקים לו הוא שאנשים יתוגמלו על כך שיתערבו בתהליך הבחירות", אמר למגזין Wired דניס קלהר, נשיא ומנכ"ל הארגון ללא מטרות רווח Better Markets. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה