משפט

הסטרטאפ המצליח קורס: המנכ"לית הישראלית התפטרה, מה יקרה בהמשך?

הסטרטאפ ג'ונקו הגיש בקשה לכניסה להליכי חדלות פירעון, וזאת בהמשך למנכ"לית עילית רז אשר התפטרה מתפקידה לאחר שהתוודתה כי ביצעה הונאות רבות (זיוף מסמכים, תצהירי בנק ועוד). החברה מעוניינת לחלק את הכסף שנותר בקופתה למשקיעים, אך בפניה עדיין עומדים כמה מכשולים
מערכת ice | 
חובות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת ג'ונקו, אשר עוסקת בפיתוח תוכנה שמטרתה לייצר הזדמנויות עבודה לאוכלוסיות מיעוט, הגישה בקשה רשמית לכניסה להליכי חדלות פירעון במדינת דלאוור שבארה"ב. עילית רז, המנכ"לית, התפטרה מהתפקיד לאחר שהתוודתה כי ביצעה הונאה.
לפי תצהיר מסמכי חדלות הפירעון שהגישה החברה, נכתב כי מתוך סכום שגויס ועומד על 29.5 מיליון דולר בין השנים 2019 ל-2022, נותרו לחברה רק 4.25 מיליון דולר. עם זאת, לג'ונקו לא קיימים חברות משמעותיים.
ג'ונקו מעוניינת לסיים את הליך סגירת החברה ולחלק את הסכום שנותר בקופה בין המשקיעים, אך היא עובדת בפני כמה מכשולים: הראשון הוא העובדה כי היא חשופה לתביעות מצד המשקיעים בשל טענות להונאה או הפרות חוזה. השני, המנכ"לית לשעבר רז הגישה תביעה ובה מבקשת שיפוי (פיצוי על נזק) עבור הוצאותיה בנוגע לחקירות המתנהלות נגד ג'ונקו ונגדה בארה"ב. בית המשפט עדיין לא קיבל החלטה בנושא, אך הדבר מעכב את סגירת החברה.
נזכיר כי לפני כשנה (אפריל 2023), סמנכ"לית הכספים בחברה התפטרה מאחר שלא קיבלה מהמנכ"לית רז גישה למידע פיננסי, מה שהעלה חשדות כבדים כנגדה. זמן קצר לאחר מכן מונה סמנכ"ל תפעול חדש לחברה אשר הצליח לאשש את החשדות הללו, ורז התפטרה מהחברה. בהמשך התגלה כי רז זייפה הסכמים, חוזים, תצהירי בנק ומסמכים חשובים אשר יצרו מצג שווא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה