משפט

איסתא חייבה נוסע לשלם - ונתבעה בגדול: "מהלך ציני ובלתי חוקי"

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א, נטען כי חברת הנסיעות איסתא דרשה מנוסע לשלם דמי טיפול עבור כרטיסי טיסה שבוטלו על ידי חברת התופעה "אייר פראנס", לאור המלחמה בישראל. בכתב התביעה נכתב: "שמדובר במהלך ציני של עשיית עושר ולא במשפט תוך ניצול מצוקת הנוסעים"
מערכת ice | 
משפט (צילום vecteezy, shutterstock)
כנגד חברת הנסיעות איסתא הוגשה תביעה ייצוגית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בטענה שהיא גובה דמי טיפול עבור ביטולי טיסות – גם אם הדבר נעשה במכוון על ידי חברות התעופה. "לא יכול להיות מקום לספר, מדובר בתנאי בלתי חוקי", נכתב בתביעה שהוגשה על ידי עורך הדין עמית גונן, באמצעות משרד נוף, אורן בן עמי.
התובע בתיק רכש מאיסתא זוג כרטיסי טיסה לפריז דרך חברת "אייר פראנס", אלא שאלו בוטלו על ידי החברה בשל המלחמה. משלא נמצאו לו טיסות חלופיות במועדים הקרובים למועד טיסתו המקורית, הוא ביקש לקבל החזר כספי מלא "בהתאם לזכותו על פי הוראות סעיף 3 לחוק שירותי תופעה, בהתאם לחובתה של איסתא". בחברת הנסיעות דרשו "דמי טיפול" של 30 דולר עבור כל כרטיס (כלומר 60 דולר בסה"כ), אף על פי שמדובר בדרישה "בלתי חוקית" ובוודאי שאינה מוצדקת.
 
"המבוקש הוא בן ערובה של איסתא", נכתב בתביעה. "מעבר לעובדה שמדובר במהלך ציני של עשיית עושר ולא במשפט תוך ניצול מצוקת הנוסעים (שהרי הנוסע לא ביקש "להטריח" את סוכן  הנסיעות להעניק לו שירת כלשהו -אלא הודיע על רצונו לקבל בחזרה את כספו ששולם לסוכן בגין שירות שלא קיבל). מדובר בראש ובראשונה  בדרישה המנוגדת במפורש להוראותיו של חוק שירותי תעופה, אשר אינו מתיר לסוכן הנסיעות  לגבות ׳דמי טיפול׳ כלשהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה