השוק

למרות המלחמה: איסתא מציגה עלייה בהכנסות החברה

הכנסות איסתא עלו בכ-9.5% למרות השפעות מלחמת חרבות ברזל על שוק התיירות. ההכנסה התפעולית של קבוצת התיירות עלתה בכ-30%
מערכת ice | 
אחישי גל (צילום איסתא, shutterstock)
איסתא מפרסמת תוצאות כספיות לשנת 2023 ומציגה עלייה של כ-9.5% בהכנסות שהסתכמו בכ-406.1 מיליון שקל לעומת כ-370.9 מיליון שקל בשנה שעברה. הרווח נקי של החברה הסתכם  בכ-142 מיליון שקל, מגזר התיירות סיים ברווח של כ-36 מיליון ש"ח, על אף הפגיעה שנבעה ממלחמת חרבות ברזל.
ההכנסה התפעולית נטו של החברה (חלק התאגיד) לשנת 2023 הסתכם לכ-76 מיליון שקל, עליה של כ-30% משנת 2022. ההון העצמי של החברה חצה לראשונה 1.5 מיליארד שקל – שיעור של 43% הון למאזן.
הכנסות מתיירות עלו ל-343 מיליון שקל, הכנסות מדמי שכירות עלו ב-37% - תחום הנדל"ן ממשיך בצמיחה מהירה לרבות פיתוח עסקי והשלמת פרויקטים בעלי פוטנציאל השבחה משמעותי. תחום הלוגיסטיקה מספק לחברה תזרים הולך וגדל – לצד המרלו״גים הפעילים, החברה מתקדמת בבניית מתקני לוגיסטיקה, הקירור, האחסנה והתעשייה בתימורים ובבאר טוביה שמושכרים כמעט במלואם לצד פרויקטים רבים נוספים שבתכנון מתקדם.
החברה סיימה לבנות ופתחה מלונות חדשים בלימסול ואיילת השחר. בנוסף, בחברה המשיכו את המשך יישום האסטרטגיה לצמיחה ולגיוון מקורות ההכנסה תוך יצירת תזרים מזומנים יציב שאינו מתיירות.
בשנת 2023 גייסה החברה הון וחוב להמרה בהיקף של כ-430 מיליון שקל שחיזקו משמעותית את איתנותה הפיננסית של החברה וסייעה להקטנת עלויות המימון שלה.
אחישי גל, מנכ"ל איסתא מסר: "בשנת 2023 המשכנו ליישם את האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה. בתחום התיירות, המשכנו לפתח את מוצרי התוכן התיירותיים, המבדלים את הקבוצה ביניהם, תיירות ספורט וסקי, קרוזים וכפרי נופש, לצד חיזוק המגוון הרחב של ערוצי ההפצה בתיירות הפנאי ובתיירות העסקית, התיירות הנכנסת, הפקות, כנסים ונופשים לארגונים.
החברה המשיכה להשקיע משמעותית בטכנולוגיות לשיפור היעילות התפעולית וכן ביכולות הדיגיטליות לחיזוק מערך המכירות אונליין, שמהווה נכון להיום כ-37% ממכירות הקבוצה. על אף מלחמת "חרבות ברזל" שפרצה ברבעון הרביעי של השנה אנחנו עדיין מציגים רווח במגזר התיירות לאור הגיוון במקורות ההכנסה ושמירה על מבנה הוצאות יעיל וגמיש."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה