בריאות

"סגירת מעגל": סיפורו הלא יאמן של הלוחם מצוק איתן שמתמודד עם מחלה

ארתור לזרב הוא בוגר סיירת גבעתי שחלה במחלת ההנטיגטון הסופנית. לאחרונה הגיע לבקר את חייליו מסיירת גבעתי רגע לפני שחוזרים להילחם בעזה לשיח בין לוחמים ורוח לחימה ביישובי העוטף. "גאה ומתגעגע לאחים שלי, שנלחמים מאז השבת ההיא"

מערכת ice | 
כניסה קרקעית לעזה (צילום דובר צהל)
ארתור לזרב (32), בוגר סיירת גבעתי, הגיע לשוחח עם הפלוגה והלוחמים של סיירת גבעתי, שם שימש כלוחם בעת שירותו הצבאי ולחם לצידם במבצע צוק איתן. המפקדים והלוחמים כולם התרגשו מביקורו ודבריו של ארתור, שחלומו הגדול הוא לחזור ללבוש מדים ולהילחם ביחד עם הצוות במלחמה הזו.
ארתור ממשיך לסייר ברחבי הארץ ולעבור בין יחידות לוחמות ולהעניק רוח קרב ללוחמים בכל גזרות הפעילות. בסיום ההרצאה כלל הפלגה התרגשה, עמדו על הרגליים ומחאו רגעים ארוכים כאות הזדהות עם החבר ולוחם לצוות.
ארתור לזרב חלה במחלה לאחר שטיפל באמו, שחלתה במחלה והלכה לעולמה בגיל 54, גם בזמן שלחם בסיירת גבעתי במבצע צוק איתן, כיום, ארתור מקדם את העלאת המודעות למחלה ולטיפולים החדשניים בה, עבור כלל החולים.
הוא סובל מתנועות לא רצוניות ביידים ברגליים, בצוואר ובפנים, המפריעות בתפקודים היום יומיים הפשוטים ביותר וחושש מהרגע בו יהפוך לחולה סיעודי ב 100%.

(צילום: יח"צ) 
ארתור לזרב: "המפגש היום הוא סגירת מעגל משמעותית בשבילי. אני גאה ומתגעגע לאחים שלי, לוחמי סיירת גבעתי, שנלחמים מאז השבת ההיא, והיו הראשונים להילחם כדי להציל את האנשים במסיבה ברעים. אני חולם להיות איתם ורוצה להצטרף אליהם. כל כך חסר לי במיוחד בתקופה הזו להגן על המדינה היקרה שלנו".
ברבי רזיאל מ"פ במילואים בפלחה"ן סיירת גבעתי: "אני אמרתי לחיילים שהגשמתי חלום להיות מפקד הפלגה ולארח את ארתור שכל יום גורם לי מחדש להבין מה הדברים החשובים בחיים וללכת להגשים את החלומות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה