בריאות

לראשונה בישראל: אפליקציה המשלבת בינה מלאכותית הצילה חיי אדם

טכנולוגיה חדשנית שהוכנסה במרכז הרפואי לגליל בנהריה הצילה חיי מטופל, לאחר שגילתה חשש לדימום תוך גולגלתי אצל המטופל שרק מספר דקות לפני כן שוחרר מבית החולים לאחר שעבר בדיקת C.T מוח
מערכת ice |  1
דן פז (צילום רוני אלברט)

דבר כזה לא רואים בכל יום: מטופל שהגיע למרכז הרפואי לגליל בנהריה כדי לעבור בדיקת C.T מוח ושוחרר, הוחזר בדחיפות לבית החולים כעבור מספר דקות, זאת לאחר שאפליקציה המשלבת בינה מלאכותית התריעה על חשש לדימום תוך גולגלתי אצל המטופל. מדובר בתושב נהריה בשנות ה-50 לחייו, התלונן במשך תקופה ארוכה כאבי ראש חזקים.
 

בתום הבדיקה שביצע המטופל קיבל מנהל מכון ה-M.R.I של המרכז הרפואי ד"ר דן פז התרעה דחופה באפליקציה חדשנית המותקנת במכשיר הטלפון הנייד שלו ממנה עלה חשש כי המטופל סובל מדימום מוחי. האפליקציה כללה את צילום ה-C.T של המטופל והפרטים האישיים שלו. ד"ר פז יצר קשר עם המטופל דקות אחדות לאחר ששוחרר וביקש ממנו לשוב לבית החולים בדחיפות, שם נודע כי הוא סובל מדימום מוחי.
 

למחרת עבר המטופל ניתוח מציל חיים ע"י הנוירוכירורג ד"ר סרגיי אבזגאוז, שכלל ניקוז של קריש דם שהיה מעל המוח וכעבור יומיים שוחרר לביתו במצב טוב. אפליקציה זו פותחה ע"י חברת Viz. Ai הממוקמת בתל אביב ומשלבת יכולות של בינה מלאכותית עם מערכות דימות, במטרה לזהות מקרים כמו שבץ, דימום מוחי, תסחיף ריאה, קרע באבי העורקים ומפרצת מוחית. מדובר בפעם הראשונה בישראל בה משתמשים באפליקציה להציל חיי אדם.
 


ד"ר פז הסביר את השימוש: "האפליקציה מאפשרת לזהות בזמן אמת מצבים רפואיים דחופים, תוך סינכרון בין כלל הגורמים המטפלים. אילולא האפליקציה המטופל היה מגיע אלינו באיחור כשהוא במצב יותר קשה".

המטופל עצמו מסר: "אני מרגיש מצוין ושמח שזה נגמר בצורה הזו, מודה לכל מי שטיפל בי והצילו את חיי. שמחתי לשמוע על האפליקציה הזו ומקווה שהיא תבוא להצלה של מטופלים רבים בעתיד".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מרגש לראות את כוחה של למידת מכונה והבינה המלאכותית (ל"ת)
    כל הכבוד שאפו למפתחי 09/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור