בריאות

המחאה קורעת את הרופאים: "השבתה פוליטית תהיה שערורייה"

ההסתדרות הרפואית מאיימת להשבית את מערכת הבריאות על רקע ביטול עילת הסבירות, ומאות רופאים זועמים על נקיטת העמדה הפוליטית. במכתב ליו"ר ההסתדרות הרפואית זעמו: "חלק קטן וקולני מעמיתינו המתנהל באופן שערורייתי מאיים ודוחף להשבתה. אין לכם מנדט"
מערכת ice |  1
בית חולים (צילום הדס פרוש, פלאש 90)
ההסתדרות הרפואית קיימה אתמול דיון חירום בעניין חוק ביטול עילת הסבירות, בסיומו החליטה להתנגד לחוק שכן הוא יפגע אנושות במערכת הבריאות, ולא מדובר בחשש תיאורטי בלבד.
יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר בתום הישיבה: "לאחר שבחנו את השלכות חוק ביטול עילת הסבירות במתכונתה הנוכחית על מערכת הבריאות, הוחלט להתנגד לחוק. חברי המזכירות הסמיכו את הנהגת הר"י להיאבק בכל האמצעים העומדים לרשותה לרבות צעדים ארגוניים משמעותיים. ההסתדרות הרפואית קוראת לממשלה להתעשת ולהימנע מהחרפת השסע והתדרדרות למלחמת אחים".

מנגד, בפעם השניה בשלושת החודשים האחרונים, פנו מאות רופאים במכתב ליו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי בזעם על מעורבות הרופאים בפוליטיקה ואיומי השביתה.
"אנו, רובנו חברים בהסתדרות הרפואית בישראל (ומקצתנו עזבנו אותה כשהתחילה לנקוט דעה פוליטית) רואים בצער וזעזוע את איומי הנהגת ההסתדרות הרפואית להשבית את מערכת הבריאות", כתבו הרופאים, שהוסיפו כי הם מתנצלים "על התנהגותם חסרת האחריות של חלק קטן וקולני מעמיתינו למקצוע, המתנהל באופן שערורייתי, מאיים ודוחף להשבתה, וזאת בהסתמך על זריעת דיסאינפורמציה, אמירות חסרות בסיס ופרשנויות מעוותות. הם מדמיינים שחיקה במאפייני הדמוקרטיה בישראל, ובעקבותיה פגיעה דמיונית ברפואה רק כי לשלטון המדינה נבחרו אנשים בעלי דעות שונות משלהם".
עוד כתבו הרופאים לגבי עמיתיהם: "מדהים לראות רופאים הנוטשים את עבודתם הרפואית בזמן הפגנות ואספות מחאה, תוך פגיעה ישירה במטופלים שלהם. עצוב לראות רופאים מכניסים סמלי מחאה למרחב הטיפולי ופוגעים באמון המטופל. אותם רופאים גם יוצרים מצג שווא, כאילו כל הרופאים במדינת ישראל בעלי דעה פוליטית אחת, ומשחירים בעזות מצח את פני הרפואה הציבורית הטובה והישרה הקיימת בישראל. אנו מוחים בתוקף על כל דמיונות השווא וניסיונות ההפחדה שחברינו למקצוע נוקטים בהם על מנת להשליט את דעתם הפוליטית על סדר היום בחברה הישראלית".
ליו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי קראו הרופאים "להתעשת ולעצור את הטירוף. אל תייעץ עצות בשמנו לדרג הפוליטי, אל תאיים על אזרחי ישראל בשביתה, אל תגרום לפגיעה במטופלים בניגוד לשבועת הרופא. עסוק ברפואה ובקידומה - זה המנדט היחיד שקיבלת מאיתנו!".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השמאל העחוב הורס כל חלקה טובה
    אסתר 07/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומערב אנשי מקצוע שלא צריכים להיות מעורבים. מציגים אנשי מקצוע רופאים.פסיכוחוגים ואבוי לנו טייסים ויח מובחרות כאילו הם יחידה אחת. אבוי לנו מהשמאל שהורס כל חלקה טובה במרקם החברתי. שמאל טועה, נכשל, ללא הנהגה שמוביל שקרים , ממציא עברות לרהמ , פרקליטות מוטה ומושיתת ואת החברה כולה לאבדון
    סגור