בריאות

מכה למכחישי הקורונה: אין קשר בין שבץ לחיסוני קורונה

לא נמצאו סימנים שמקשרים בין מתן החיסון נגד זן האומיקרון של הקורונה מבית פייזר וביונטק לבין שבץ מוחי כפי שהיה חשד בתחילה, על פי הודעת סוכנות התרופות האירופית
מערכת ice |  3
קורונה (צילום freepik)
על פי דיווח ברויטרס, סוכנות התרופות האירופית הודיעה אמש (רביעי) כי היא לא נמצאו סימנים שמקשרים בין מתן החיסון נגד זן האומיקרון של הקורונה מבית פייזר וביונטק לבין שבץ מוחי כפי שהיה חשד בתחילה.
מהסוכנות נמסר כי היא: "יכולה לאשר שעד היום לא זוהה סימן כזה באיחוד האירופי". ההצהרה מגיעה לאחר ההודעה של מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בשישי, שהצביעה על החשש האפשרי. מדובר אגב בתרכיב החיסון המשולב נגד נגיף הקורונה שחולק בישראל במנה החמישית.

בסוכנות התרופות של האיחוד האירופי הבטיחו: "לבחון את כל הנתונים הזמינים", הגופים האמריקאיים הודו כי הניטור של תופעות החיסון איתר כי לבני 65 ומעלה יש נטייה גבוהה יותר ללקות בשבץ שנגרם בעקבות חסימה של כלי דם, ב-21 הימים שלאחר קבלת החיסון של פייזר וביונטק.
"על אף שמכלול הנתונים אינו מצביע על כך שמדובר בסיכון קליני אמיתי, אנו מאמינים שחשוב לשתף מידע זה עם הציבור", נמסר בהודעת רשויות הבריאות האמריקאיות. פייזר וביונטק הגיבו בחזרה: "לא נצפו ממצאים דומים במערכות ניטור אחרות בארצות הברית ובעולם, ואין מספיק ראיות כדי להסיק קשר בין חיסון הקורונה המשולב לשבץ מוחי".
יש לציין כי בישראל חוסנו עד כה כ-356 אלף ישראלים בחיסון המדובר. משרד הבריאות הישראלי הבהיר השבוע כי טרם דווח עד כה על שום מקרה של שבץ מוחי בטווח הזמן המצוין בהודעה האמריקאית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בכיף, תמשיכו להזריק
    h 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרי גם אחרי מותכם תמשיכו להכחיש את נזקי החיסונים
    סגור
  • 2.
    יותר מברור
    ברור 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ו ד א י!!!!!! תמשיכו חבלבל ת'מוח
    סגור
  • 1.
    מכחישי קורונה? לא הגזמתם?
    מחוסנת 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני חושבת שיש קורונה ומעולם לא הכחשתי אותה. אבל גם חושבת שיש יותר נפגעי חיסון מהמדווח.
    סגור