בריאות

בעקבות המפגע: צו למניעת זיהום אוויר כנגד המועצה המקומית

בעקבות מפגע זיהום אוויר וריח ביישובי משגב והאזור: המשרד להגנת הסביבה הוציא צו למניעת זיהום אוויר והתראה לפי חוק שמירת הניקיון למועצה מקומית שעב, לטיפול במפגע פסולת בשטח המועצה; בהתאם לדרישות המשרד, הופסק מפגע העשן באופן מיידי
מערכת ice | 
מפגע הפסולת וזיהום האוויר במועצה מקומית שעב (צילום צחי סיטבון, המשרד להגנת הסביבה)
בעקבות פניות שהתקבלו במחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה, על אודות מפגע עשן וזיהום אוויר כתוצאה משריפת פסולת ביישובי משגב והאזור, יצאו מפקחי המחוז לסיור שטח אתמול (ד') במועצה מקומית שעב. מהסיור עלה, כי קיים מפגע פסולת הכולל פרש בעלי חיים המעלה עשן מבעירה פנימית ואש גלויה מהפסולת בשטח פתוח ברשות הרבים, בסמוך ליישוב שעב.
בעקבות הסיור, הוציא מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה צו מנהלי למועצה מקומית שעב, למניעה ולצמצום זיהום אוויר, בהתאם לחוק אוויר נקי. הצו חׅייב את המועצה המקומית לפעול לכיבוי מיידי של הבעירה במפגע הפסולת, ולהפסיק לאלתר את מפגע זיהום האוויר.
במקביל להוצאת הצו, הוציא מחוז צפון של המשרד התראה למועצה, בהתאם לחוק שמירת הניקיון, ודרש לפעול לפינוי וניקוי מפגע הפסולת. בהמשך לפעולות אלו של המחוז, קיבל המחוז דיווח מהמועצה בהמשך אותו יום על טיפול במפגע העשן על ידי כלים הנדסיים. על פי המידע שנמסר למשרד, מפגע זיהום האוויר טופל באופן מיידי על ידי המועצה, כנדרש.
מנהלת מחוז צפון (בפועל) של המשרד להגנת הסביבה, סיגל בלומפלד: "הפעולה המהירה והנחושה של המחוז הביאה להפסקה מיידית של מפגע זיהום האוויר והריח שממנו סבלו תושבי האזור. השלכות לא חוקיות ושריפת פסולת פוגעים אדם ובסביבה, וגורמות למפגעים חמורים ומסוכנים. נמשיך לעקוב ולפעול מול המועצה המקומית לטיפול במפגע הפסולת, במטרה למנוע שריפות חוזרות וזיהום קרקע ומקורות מים, לשם שמירה על איכות החיים של תושבי האזור והסביבה".
שריפת פסולת גורמת לזיהום אוויר ומהווה עבירה על חוק אוויר נקי. ערמות הפסולת מסוג פרש בעלי חיים שנצפו במהלך הסיור, מכילות חומרים שונים המסוכנים לאדם ולקרקע, ותהליך השריפה גורם לפליטה של מזהמים רעילים המסכנים את בריאות הציבור והסביבה ומהווה זיהום אוויר בלתי סביר.
מפגעים אלו מהווים עבירה על החוק, הגורמת בין היתר להיווצרות מפגעי תברואה, ריח וזיהום אוויר, מטרד זבובים, מפגעי נוף וסיכון למקורות מים. מצבורי הפסולת גורמים למפגעי ריח ועלולים להיות מוקד של שריפות, וגורמות לחשש ממשי לשריפה ומפגע סביבתי חמור נוסף בעת פליטות חומרים לאוויר.
מחוז צפון של המשרד ימשיך לעקוב אחר פינוי מפגע הפסולת משטח המועצה, בהתאם לנדרש במסגרת ההתראה למועצה. ככל שהמועצה לא תפעל לפינוי המפגע, יבחן המחוז את המשך צעדי האכיפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה