בריאות

"סכנת חיים": זה תרחיש האימים שצריך להדאיג אתכם

על פי הדו"ח של השירות המטארולוגי, ישנו סיכוי לא קטן לעלייה דרמטית בתדירות אירועי הקיצון אשר עלולים להתרחש ברחבי הארץ. לטענת עורכי הדו"ח, מדובר באירועים מסכני חיים. לגבי מישור החוף, בעשורים הקרובים צפויים להתרחש אירועי קיצון של לא פחות מ-45 מעלות

מערכת ice | 
טיפול נמרץ (צילום shutterstock)
על פי הדו"ח של השירות המטארולוגי, ישנו סיכוי לא קטן לעלייה דרמטית בתדירות אירועי הקיצון אשר עלולים להתרחש ברחבי הארץ. בדו"ח, ציינו המומחים, כי מדובר באירועי קיצון מאתגרים במיוחד עד כדי "סכנת חיים". בדו"ח המדאיג, כתבו המומחים: "הטמפרטורה הממוצעת תמשיך לעלות בשיעור של כחצי מעלה מעלות בכל עשור, ועד סוף המאה תהייה גבוהה בכ-3.5 מעלות מהממוצע בעשרים השנים האחרונות".
לטענת עורכי הדו"ח, מדובר בעלייה שכוללת לא מעט אירועי חום קיצוני. לאחר שאזור מישור החוף נבחן לעומק, ציינו החוקרים כי בעשורים הקרובים צפויים להתרחש אירועי קיצון של לא פחות מ-45 מעלות.
"פעם ב-20 שנה, ועד סוף המאה - פעם בשלוש שנים בממוצע. באזורים חמים יותר, כמו עמקי הצפון והנגב, תדירותם של ימים עם 45 מעלות חום תגדל מפעם ב-25 שנה לפעם בשנה וחצי". אותה תחזית מדאיגה לא הסתיימה בכך. בהמשך הדו"ח, נכתב: "גם טמפרטורות של 50 מעלות ומעלה, שכמעט לא נרשמו באזורנו מעולם, יהיו אפשריות, ולקראת סוף המאה יגיעו מדי 15 עד 25 שנה".
נתוני הדו"ח מצביעים על כך שגם הלילות יתחממו באופן משמעותי. לדברי החוקרים, בתל אביב שיא החום הנוכחים מסתכם ב-41.5 מעלות ביום ואילו בלילה הוא עומד על 29.2 מעלות. לטענתם, בשנת 2100 טמפרטורות המקסימום יעמדו על 47.4 מעלות ביום ובלילה הן יסתכמו ב-37.3 מעלות. בהמשך הדו"ח, התייחסו החוקרים לעומס החום הכבד.
להערכתם, עומס החום יעלה בכל אזורי הארץ בשתי דרגות. במישור החוף העומס חום יהיה כבד ובאזור ים המלח ובערבה יתרחש עומס חום קיצוני. "המשמעות: כל יציאה מהחללים הממוזגים תהיה קשה עד בלתי אפשרית", כך נכתב בדו"ח. 
נתון מדאיג לא פחות מתקשר לכמות הגשם שתרד עד סוף המאה. על פי ההערכות של החוקרים, כמות הגשם צפויה להצטמצם באופן משמעותי עד סוף המאה, בשיעור ממוצע של עד 25% ביחס לשנים האחרונות.
בעקבות אותה ירידה דרמטית בכמות הגשם, מדינת ישראל תסבול משנים של בצורת, מחסור במים להשקיה ומחסור במזון. לצד ההערכה כי תתרחש ירידה בכמות הגשם השנתית, עורכי הדו"ח חוזים כי תתקיים עלייה בעוצמת הגשם, זאת על פי המגמה שנרשמה בעשורים האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה