בריאות

67% מהישראלים סובלים מפגיעה נפשית: הפתרון לכאב העמוק נחשף

סקר גיאוקרטוגרפיה עבור עמותת "פעמוני רוח", חשף כי הפגיעה הנפשית החמורה ביותר בעקבות המלחמה הינה בצעירים ובנשים. על פי הנתונים, 67% מהציבור הישראלי חש פגיעה נפשית כתוצאה מהמלחמה

מערכת ice | 
דר נועם רודיך (צילום נטלי קוסקי)
המלחמה פגעה נפשית במרבית האוכלוסייה בארץ ובעיקר בנשים ובצעירים. אותו נתון מצער עולה במסגרת סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור עמותת "פעמוני רוח", המפעילה מרכז לטיפול ושיקום הדדי של אנשים ובעלי חיים.
על פי ממצאי הסקר,  67% מהציבור הישראלי חש פגיעה נפשית כתוצאה מהמלחמה. בהקשר זה יצוין כי הפגיעה דומה בקרב האוכלוסייה היהודית ובקרב האוכלוסייה הערבית בישראל.
עוד עולה כי אחד מכל 5 ישראלים מתעניין בטיפול נפשי או שכבר החל בטיפול שכזה. הסקר נערך בשבוע השני של חודש פברואר, בקרב 402 משיבים בגילאי 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל.
אחד הנתונים המדאיגים שעלו בסקר, עסקו בעובדה כי כ-46% מהנשאלים מרגישים פגיעה נפשית בעקבות המלחמה, אבל לא התעניינו בטיפול נפשי. הדבר בולט במיוחד בקרב נשים.
 



84% מהמשתתפות ענו כי חוו פגיעה נפשית ו-24% ציינו שכבר פנו לסיוע נפשי או שהחלו להתעניין בכך. לעומתן, רק 50%  מהגברים דיווחו על פגיעה נפשית ורק 19%  מהגברים התעניינו או החלו בטיפול נפשי.

אוכלוסייה נוספת שדיווחה על פגיעה נפשית משמעותית כתוצאה מהמלחמה היא אוכלוסיית הצעירים, גילאי 18-34. 71% מהצעירים דיווחו על פגיעה נפשית. 25% מתעניינים או כבר החלו בטיפול נפשי. לעומתם, רק 46% מהאוכלוסייה המבוגרת, גילאי 55 ומעלה, דיווח על פגיעה נפשית ורק 10% מהם התעניינו או החלו בטיפול.
עוד עולה מהסקר כי 21% מהנשאלים ענו כי הם נמנעים מללכת לטיפול נפשי כתוצאה ממחסור במטפלים זמינים.  כרבע (26%) מאלו שדיווח על פגיעה נפשית ענו כי נמנעו מללכת לטיפול נפשי בגלל המחסור. 
לכאן נכנסת לתמונה עמותת "פעמוני רוח". עמותה זו מעניקה מרחב לטיפול הדדי באנשים ובבעלי חיים.  העמותה מפגישה בין סיפורם של בעלי החיים לסיפורם של בני האדם ובכך מאפשרת את תהליך השיקום הדדי של בעלי חיים ושל ילדים, בני נוער ומבוגרים נפגעי טראומה. 
ד"ר נועם רודיך, מייסדת עמותת פעמוני רוח: "נשארנו עם צורך בקשר כלשהו, קשר שיש בו אותנטיות ונחמה. לכן בעלי החיים יכולים להפוך להיות קשר אמין  וכן יותר, ובוודאי פחות מאכזב מהקשר האנושי, כמו שקרה בשביעי לאוקטובר". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה