בריאות

המסעדה האהובה נסגרת מיידית: "סכנת זיהום, הבשר הושמד"

ד"ר מאיה בוטארה, רופאת מחוז צפון, חתמה על צו הפסקה מנהלי למרכול ומסעדה "מופאק חסן", זרזיר: "מוצרי בשר טריים הנמכרים במסעדה הינם ממקור לא ידוע. לדברי העובדת, המוצרים מגיעים מעובדים ומוכנים לטיפול תרמי, כולל ציפוי פירורים לשניצלים. המוצרים הושמדו". מה עוד התגלה בביקורת?
מערכת ice |  1
מסעדה (צילום pexels)
צו הפסקה מינהלי למרכול ומסעדה בשם "מופאק חסן", זרזיר הוצא על ידי ד"ר מאיה בוטארה רופאת מחוז צפון, זאת בשל ביקורת במקום. במסגרת ביקורת פתע מטעם משרד הבריאות נמצא כי המצב התברואי בעסק אינו עומד בדרישות חוק רישוי עסקים.
עוד הודגש בצו: "המצב התברואי, התחזוקתי והטכנולוגי של העסק אינו עומד בדרישות תקנות רישוי עסקים כמפורט בדו"ח ביקורת מיום 19.2.24 המצ"ב המדבר בעד עצמו. בין היתר נמצא כי העסק פועל ללא רישיונות עסק בניגוד לחוק. טרם החלטה בעניין העסק זומן הבעלים לישיבת שימוע לתאריך 20.2.24 וחרף האמור לא התייצב לישיבת השימוע וגם לא התקבלה שום התייחסות לממצאי ביקורת שנערכה.

כמו כן הודגש: "המצב התברואי, התחזוקתי והטכנולוגי של המאפיה אינו עומד בדרישות חוק הגנה על בריאות הציבור לפיכך, הנך נדרש להסדיר רישיון ייצור לעסק כחוק ועמידה בתנאי חוק המזון. אעיר כי באיזון הראוי והמידתי לאור החשש לפגיעה בבריאות הציבור הועברה בקשת דחייה שהתקבלה בוואטספ )אינה יכולה להחליף התייחסות לגופו של עניין".
כלל הליקויים שנמצאו: "במרכול מוצגים למכירה מוצרים ארוזים מראש ללא כל סימון או עם סימון חלקי. מקור המוצרים לא ידוע. המוצרים שנמצאו במהלך הביקורת: עוגות קרם, עוגות ספוג, זיתים כבושים ולבנה. גבינת הלבנה הושמדה מרצון. במרכול לא נשמרת עקיבות של מוצרי המזון הנמכרים בתפזורת ואין סימון של תאריכי תפוגה. מקררי התצוגה אינם מצוידים במדי טמפרטורה כלל. מקררי התצוגה של המרכול נמצאו מלוכלכים, בחלקם עדיין קיים ציפוי ניילון מגן. תעלות האוורור והמאווררים הפנימיים נמצאו מלוכלכים מאוד".
כמו כן: "טמפ' מקררי התצוגה נמצאה גבוהה מהנדרש. טמפ' של מוצרי חלב במקרר התצוגה במועד הבדיקה הייתה 7.7- +8 מע"צ במקום עד 4 מע"צ. באזור המכירה נמצאו ארגזי שדה. סכנת זיהום צולב. המרכך של מכונת הקפה בעסק מחובר למע' המים ללא הגנה הנדרשת. במועד הביקורת נצפו סימני עישון באזור מכירת מזון. בעסק מתקיימת פריסה ואריזה מראש של נקניקים. פעולה זו טעונה רישיון יצרן. מוצרים פרוסים נמצאו בטמפ' חריגה של +12.3-13.5 מע"צ במקום עד 4 מע"צ. סכנת התפתחות מיקרואורגניזמים פתוגניים. במדור חיתוך נקניקים לא היו בכיורים מים חמים זורמים בעת הביקורת. כמו כן, לא היה סבון נוזלי ונייר ניגוב ידיים בסמיכות לכיור. ארונות בדלפק המכירה עשויים ממוצר עץ. חומר זה אינו מאושר לשימוש בבתי אוכל".
כמו כן הודגש: "בעת הביקורת נצפו מברשות צבע המשמשות למריחת בלילות וסירופים על מאפים. סכנת כניסת גופים זרים וחומרים כימיים למוצרי מזון. תוספות למאפים נמצאו ללא סימון תוקף ותאריך פתיחת אריזה מקורית. בעת הביקורת נמצא שרמת הניקיון והתחזוקה של מטבח העסק לקויה ביותר. כלל הציוד בעסק נמצא מלוכלך, עם שכבת לכלוך שומני ועם שאריות מזון".
במסעדה עצמה נמצא: "לא קיימת בעסק תשתית נפרדת עבור המסעדה, בעסק לא קיימים כלל שירותי קהל. מוצרי בשר טריים הנמכרים במסעדה הינם ממקור לא ידוע. לדברי העובדת, המוצרים מגיעים מעובדים ומוכנים לטיפול תרמי, כולל ציפוי פירורים לשניצלים. המוצרים הושמדו. לא קיימת הפרדה באחסון בין מזון גולמי למזון מוכן לאכילה - מוצרי בשר טריים הוצגו בויטרינה יחד עם סלטים מוכנים. סכנת זיהום צולב. בעת הביקורת טמפ' המוצרים שהוחזקו בוויטרינה הייתה חריגה - +12-15 מע"צ במקום עד 4 מע"צ. לדברי העובדת בעסק, שטיפת ירקות גולמיים מתבצעת במים בלבד, ללא חומר חיטוי כנדרש. סכנת הכנסת מזהמים מיקרוביאליים וכימיים למוצר הסופי. לדברי העובדת בעסק, שטיפה וחיתוך ירקות מתבצע באותה עמדת עבודה. סכנת זיהום צולב. בעת הביקורת נמצא שרמת הניקיון והתחזוקה של מטבח העסק לקויה ביותר. כלל הציוד בעסק נמצא מלוכלך, עם שכבת לכלוך שומני ועם שאריות מזון".
עוד נכתב: "במקרר אחורי של ה"מסעדה" נמצאו מוצרים מוכנים לצריכה ומוצרים באריזת קרטון מאגדת מזוהמת. סכנת זיהום צולב. חלק מהרטבים בסקוויזרים נמצאו ללא קירור אחרי פתיחה כנדרש בהנחיות יצרן. כמו כן, אין סימון של תאריך החלפת תחולת סקוויזרים. מקררים שאינם בשימוש וארונות העסק עמוסים בציוד שאינו בשימוש כשהוא מלוכלך ביותר. רצפת ה"מטבח" וחדר הקירור הינה מחומר מבנה שאינו ניתן לשטיפה. הברז במדור שטיפת כלים לא מחובר לכיור ולא מחובר למים. במדור טיפול במזון ב"מטבח" נמצא ציוד שלא נוקה בגמר פעולות הכנת המזון. המדור עמוס בסחורה וציוד אחר. סכנת זיהום צולב. בקיר הסמוך למדור העבודה עם מזון נמצא מוקד עובש מפושט. סכנת זיהום צולב. טו. שירותי העובדים נפתחים ישירות למטבח העסק, ללא מבואה סניטארית. לא קיים כיור שטיפת ידיים בתא השירותים או ביציאה ממנו. קיים שבר בתקרת תא השירותים. התקרה עשויה מגבס לבן, חומר שאינו מאושר לשימוש בבתי אוכל.. לא קיים אוורור בתא השירותים. בעסק לא קיימת תשתית לעיבוד מוצרי בשר כלל. מקררים תחתיים ב"מטבח" עמוסים בציוד מלוכלך ולא שמיש.
עוד הוסבר: "ב"מטבח" נמצאה עגלה עם מאפים שככל הנראה לא הושמדו מיום קודם. כב. הטמפ' בחדר הקירור במועד הביקורת נמצאה גבוהה מהנדרש – +10 מע"צ במקום עד 4 מע"צ. ככל הנראה גם לא קיימת מערכת התרעה על עלית הטמפ' בחדר הקירור. בחדר הקירור לא מתקיימת שום הפרדה בין מוצרי מזון גולמיים למוצרי מזון מוכנים לצריכה. במועד הביקורת נמצאו בחדר הקירור ביצים טריות, ירקות לא שטופים, מוצרי מאפה לפני אפיה, בצקים, סלטים מסחריים וסלטים שהוכנו בעסק. סכנת זיהום צולב. במועד הביקורת נמצא כי סחורה תקינה לא מופרדת ממוצרים המיועדים להשמדה. במועד הביקורת נמצא כי מוצרי מזון בחדר הקירור לא מכוסים ולא מסומנים עם תאריך ההכנה. סכנת זיהום צולב. מדפי האחסון בחדר הקירור עשויים ממוצרי עץ. חומר זה אינו מאושר לשימוש בבתי אוכל. ציוד רב וקירות פנים העשויים מפאנל מבודד נמצאו עם שאריות ניילון מגן מזוהם. סכנת זיהום צולב. פאנל מבודד הינו חומר מבנה האסור לשימוש במסעדות. בעסק ישנו שימוש בציוד הכולל חלקים מעץ. חומר זה אינו מאושר לשימוש בבתי אוכל. חלק מהסחורה בעסק מאוחסנת ישירות על הרצפה, ללא הגבהה הנדרשת. סכנת זיהום צולב. במועד הביקורת נצפה שמן טיגון שרוף בעסק. במועד הביקורת נצפה חומר הדברה לשימוש הקהל הרחב מאוחסן סמוך למוצר מזון. סכנת הרעלה. בעסק קיים מכשיר קטלן הממוקם באזור עבודה עם מזון חשוף. מכשיר זה אסור לשימוש בקרבת מזון. בעסק קיים שימוש בסמרטוטים רב פעמיים. סכנת זיהום צולב. לא קיים סבון נוזלי ונייר ניגוב ידיים בסמכות לכיורים בעסק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל המסעדות מלוכלכות אם תכנסו למטבחים של כל המסעדות בכלל (ל"ת)
    מייקל 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור