בעולם

דגל ענק פורח באוויר: כך נפלו הרוסים בהטעיה של אוקראינה

עם דגל אוקראינה קשור לעשרות בלוני הליום, הצבא האוקראיני הצליח לחשוף את עמדותיהם של החיילים הרוסים בדונייצק. צפו בתיעוד
מערכת ice | 
ההטעיה של אוקראינה לרוסיה (צילום מסך)
חיילים רוסים חשפו את העמדות שלהם בקרב לאחר שנפלו לתרגיל של צבא אוקראינה. החיילים ראו דגל עף באוויר עם בלוני הליום, וירו בו כדי להוריד אותו, ובכך חשפו את עצמם. 
הדגל הגדול, שנקשר לעשרות בלוני הליום, שוחרר מהעיירה אבדייבקה שבשליטת אוקראינה אתמול על ידי הצבא. התרגיל ציין על הדרך את יום השנה ה-245 להקמת העיר, אמר ויטלי ברבש, ראש המינהל הצבאי בעיר אבדייבקה.
ברבאש אמר לטלוויזיה הלאומית שהדגל התנוסס בסופו של דבר מעל העיר דונייצק שבמזרח אוקראינה, שנכבשה ע"י רוסיה, שם ניסו חיילים רוסים להפיל אותו, כך דיווח ה-The Kyiv Independent.
 
"כשהדגל האוקראיני התנוסס מאבדייבקה לדונייצק, הרוסים ניסו להפיל אותו בכל האמצעים שעמדו לרשותם וחשפו את כל עמדות הירי שלהם", אמר, לפי תרגום של הארגון הלא ממשלתי האוקראיני יורומיידן פרס.

ברבאש אמר שהחטיבה ה-110 של אוקראינה אז "פעלה ביעילות כדי לתקוף את החיילים הרוסים". הוא לא נתן פרטים על ההתקפה או עד כמה היא הצליחה. "למען האמת, זה כנראה היה הנפת הדגל המוצלחת ביותר אי פעם", הוסיף ברבאש בהתייחסו לשיגורים מאבדייבקה לדונייצק. "במשך כמה שעות התנוסס דגל אוקראינה מעל דונייצק הכבושה. היו לי הרבה הודעות מאנשים שחיים בשטח הכבוש, שאמרו לי שהם מחכים לשחרור דונייצק".
העיר דונייצק נכבשה על ידי רוסיה בשנת 2014 כאשר החלה הלחימה במזרח אוקראינה. דבריו של ברבאש מגיעים על רקע בחירות בשטחים אחרים הכבושים במוסקבה, כולל דונייצק, לוהנסק, חרסון וזפוריז'יה. הקרמלין צפוי לטעון לניצחון בבחירות, שהוכרזו כבר כ"בחירות דמה" על ידי קייב והמערב, כך דיווח ה"גרדיאן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה