בעולם

אירוע חריג בקליפורניה: סופה טרופית פוגעת קשות במדינה

הסופה הטרופית שזכתה לשם "הילארי" ממשיכה להכות במדינה, ולאחרונה אף הוגדרה כהוריקן דרגה 4. למרות שנחלשה, הסופה ממשיכה לפגוע קשות במדינת קליפורניה
מערכת ice | 
סופה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לראשונה מזה 84 שנים, סופה טרופית פוגעת במדינת קליפורניה בארה"ב. הסופה הטרופית "הילארי" שהוגרה כהוריקן בדרגה 4 אומנם נחלשה. אך, גם כעת ישנם דיווחים רבים על פינוי אזרחים ופגיעה קשה במדינה. 
אומנם הסופה ממשיכה גם היום (שני) לפגוע במדינה. אל החדשות הטובות הן שהיא נחלשת ככול שהיא מתקדמת. אבל גם כיום היא ממשיכה להוריד גשמים כבדים וחריגים לאזור שרגיל למזג אוויר יותר צחיח. נכון לזמן זה לא קיימים דיווחים על פצועים בקליפורניה. לאורך כל היממה האחרונה בוצעו חילוצים רבים של אזרחים שנתקעו בבתיהם לאחר שהוצפו.
בנוסף למדינת קליפורניה הסופה גם פגעה אמש במקסיקו, בחצי האי באחה בקליפורניה שמדרום למדינת קליפורניה בארה"ב שגם שם התקבלו דיווחים על הצפות. בדומה לשריפת הענק בהוואי גם כאן הסופה והשלכותיה זכו לתיעוד נרחב ברשתות החברתיות כשבסרטונים ניתן לראות את הפגיעה בצורה של רחובות שהצופו לחלוטין ועוד. 
בלילה בין ראשון לשני חצתה "הילרי" את הגבול ממקסיקו ופגעה תחילה בעיירות בסמו לסן דייגו. לאחר מכן אף הגיע לאזור לוס אנג'לס הפעם האחרונה שבה חווה סופה שכזו הייתה ב-1939. "הילרי" ממשיכה כעת לנוע לכיוון צפון, אל עבר נבאדה, ובלאס וגאס כבר דווח הבוקר על הצפה בחניון תת-קרקעי של קזינו.
העדכון האחרון הבוקר של מרכז החיזוי האמריקני, מוסר שהרוחות של "הילרי" מגיעות למהירות של עד 75 קמ"ש, ונכון לשעה 6 בבוקר (שעון ישראל) היא הייתה במרחק של 170 ק"מ צפונית לסן דייגו. לאור ההתראות הללו ולמרות היחלשות מושל קליפורניה הכריז על מצב חירום בדרום המדינה והלימודים באזורים נרחבים באזור בוטלו. 
לאור המצב בקליפורניה מגיעים שלל דיווחים בשל ההצפות ולביטול אלפי טיסות בנמלי התעופה בסן דייגו, לוס אנג'לס ולאס וגאס, וכמה אירועי ספורט נדחו. יש לציין כי למרות האזור חווה בעבר הוריקנים מדובר באירוע חריג וזו בשל השינויים באקלים שבעקבותיהם ההוריקנים הופכים לעוצמתיים ביותר. לכן מדענים מזהירים כי ככל שבני האדם יוסיפו לחמם את כדור הארץ, כך יתווסף "דלק" להוריקנים שעלולים להפוך הרסניים יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה