בעולם

איקאה מסתבכת בענק? "אנטישמיות מחפירה", "זה נורא"

סניף איקאה הממוקם בריטניה הסתיר כיתוב בעברית של המילה "שלום" על שלט קבלת פנים המוכר הניצב בכל הסניפים בעולם. בכך עלה החשש כי לצוות היה מניע אנטישמי או אנטי ישראלי, אלא שאז התברר כי בשל טעות דפוס, היה צורך להסתיר את המילה ולהימנע ממבוכה
מערכת ice |  5
איקאה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
האם אחת הרשתות הכי אהובות על הצרכן הישראלי מסתבכת בחו"ל? על פי הג'ואיש כרוניקל הבריטי, לקוח יהודי שנכנס לסניף של איקאה בגריניץ' הסמוכה ללונדון, הבחין כי לא ניתן למצוא את הגרסה העברית של המילה 'שלום' שהוסרה מהשלט בעוד שהברכות בשפות כמו אנגלית, הינדית וסינית הופיעו בהחלט.
אותו לקוח גם ראה כי מודבקת רצועה של סרט שחור על ה'שלום' בעברית, ושאל האם יש מניע נסתר במהלך. הסערה הגיעה גם אל הרשת, "האם יש סיבה מדוע 'שלום' ליהודים באיקאה גריניץ' לונדון מוסתר?" שאל אחד הגולשים בטוויטר.

אדם אחר הגיב: "אנטישמיות מחפירה. הגיע הזמן לחשוב מחדש על רכישות הרהיטים שלי", משתמש אחר בטוויטר הוסיף נגד הרשת: "זה נורא". כאמור, הסיפור נחשף בעיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל'.
בחנות מבחינתם הסבירו כי מדובר באי הבנה והסיבה היא מביכה למדי, כאשר במקום לכתוב 'שלום' האותיות יצרו את המילה "םולש" ומכאן הטעות שלא רצו שתוצג. דובר החברה מסר: "כשהצבנו את השלט, הייתה טעות, לא הבנו לצערנו בגלל חוסר השליטה שלנו בעברית. הברכה הוחלפה כעת בכתובת 'שלום' כהלכה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    טעות ,טועים, טעינו…
    רחל 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    קורא שטועים לא צריך להגזים
    סגור
  • 3.
    שלום
    רותי 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניין שהטעות היא תמיד בעברית.למה לא בערבית או הינדית
    סגור
  • 2.
    תעשו הגהה דחוף. עוד יגידו עליכם שגם אתם אנטישמיים
    סילי 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מצחיק שבכתבה על שגיאת כתיב יש שגיאת כתיב. גם הניסוח לא משהו. עוד יאשימו גם אתכם באנטישמיות - אנחנו מעולים בזה. אגב, אתם יודעים מי שונא הכי הרבה יהודים? התשובה: יהודים! עם פתטי ושפל
    סגור
  • 1.
    ואתם כתבתם רעה במקום ראה (ל"ת)
    איזה קטע 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מביך (ל"ת)
    א 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור